اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری اتفاق می‌افتد؛

اعزام 635 کاشانی به حج تمتع

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان از اعزام و تشرف 635 زائر با احتساب عوامل کارگزار از این شهرستان به حج تمتع خبر داد.

اعزام 635 کاشانی به حج تمتع
وحید اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به اعزام زائران کاشانی در قالب چهار کاروان به حج تمتع اظهار کرد: میزان اعزام زائران کاشانی به این سفر روحانی در سال جاری نسبت به سال گذشته 181 نفر  افزایش یافته‌است.  
وی همچنین از اعزام بیش از 8 هزار و 500 نفر کاشانی به عمره مفرده طی سال جاری خبر داد و تأکید کرد: زائران بیت‌الله ‌الحرام پس از سال‌ها انتظار و دلواپسی به این توفیق بزرگ زیارت بیت عتیق و مرقد مقدس رسول‌الله و مزار مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) در مدینه منوره دست یافته‌اند لذا باید تشرف به این سفر معنوی و روحانی را قدر بدانند و با درک فضایل واقعی آن از لحظه‌لحظه سفرشان نهایت استفاده را داشته باشند. 
به گفته وی شرکت حاجیان در برنامه‌های آموزشی و توجیهی سازمان و بعثه رهبری در راستای تحقق آرمان‌های امام راحل(ره) و منویات مقام عظمای ولایت در مجاورت حاجیان در مکه و مدینه را خواستار شد و افزود: شرکت زائران در این برنامه‌ها و بهره‌مندی از سلسله مباحث آموزشی به منظور ارتقای سطح دانش و آگاهی آنها نیز ضروری است. 
اسکندری تصریح کرد: زائران خانه خدا با مراجعت از این سفر روحانی می‌توانند فرهنگ آموزه‌های دینی الهام گرفته از مکتب وحی را به خانواده منتقل کرده و ناشر این تعالیم ارزشمند اسلامی به اجتماع باشند.
وی با اشاره به بالا بودن هرم سنی زائران و شرایط خاص آنها در سفر حج تمتع عنوان کرد: امسال افزایش سطح خدمت‌رسانی به این زائران کهنسال پیش‌بینی شده ‌است. 
رئیس اداره حج و زیارت کاشان بر رفتار کریمانه با زنان و مردان کهنسال زائر در سفر حج و در شان و منزلت این زائران را توسط  کارگزاران تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط و سختی‌های این سفر رعایت حال و توجه و کمک به این زائران توسط همسفران‌، مدیران و عوامل اجرایی ضروری است. 
اسکندری در خصوص اقدامات پزشکی سفر نیز خاطرنشان کرد: مرکز پزشکی حج مستقر در مکه و مدینه به ویژه در زمان برگزاری اعمال حاجیان در مشعر، منا و عرفات تمام امکانات و تجهیزات پزشکی مطابق با فناوری روز را فراهم کرده تا دغدغه مواجهه با بیماری‌های احتمالی این سفر کمتر شود. 
وی بهترین مرجع پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های زائران را مدیران کاروان‌ها و عوامل آنها دانست و گفت: خدمت به حجاج موجب خرسندی و افتخار مجموعه خادمان آنها در حج و زیارت است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول