اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردوی آموزشی زائران حج تمتع خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری فارس: اردوی بزرگ آموزشی زائران اعزامی به حج تمتع در استان خراسان شمالی برگزار شد.

اردوی آموزشی زائران حج تمتع خراسان شمالی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری این اردوی بزرگ آموزشی در بوستان ملی بش‌قارداش بجنورد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این اردوی آموزشی با هدف انجام آموزش اعمال و مناسک حج توسط خود زائر و فرصتی برای آموزش و آمادگی بیشتر برای عوامل حج برای ششمین سال متوالی با حضور یک هزار و 121 نفر زائر برگزار شد.
جواد شاد اظهار داشت: زائران بر اساس هماهنگی قبلی به وسیله اتوبوس‌های تهیه شده از ساعت 6 الی 7 صبح امروز به صورت کاروانی ابتدا وارد فرودگاه بجنورد شده و با رویه‌های ورود و خروج به عربستان آشنا شدند.
وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این اردو از گیت‌های فرودگاهی با نظارت مأموران نمادین سعودی عبور کردند تا با چگونگی برخورد مأموران سعودی آشنا شوند.
به گفته شاد، شرکت‌کنندگان در این اردوی آموزشی سپس با انتقال به ورزشگاه کارگران و مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اعمال مناسک حج را فرا گرفتند.
وی انتقال زائران به بوستان بش قارداش برای تمرین اعمال مربوط به صحرای عرفات و مشعر را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که امروز زائران چگونگی انجام این اعمال و مناسک را تمرین کردند.
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها همچنین زائران با مباحث چون امنیت در سفر، بایدها و نبایدها، بهداشت روانی و فردی که توسط اساتید آموزش داده شد، را فرا گرفتند.
شاد اظهار امیدواری کرد تا برپایی این اردوی آموزشی سبب سهولت در اعزام زائران برای انجام مناسک حج و بازگشت بدون دغدغه آنان شود.
وی با بیان اینکه امسال زائران حج تمتع از خراسان شمالی در قالب 7 کاروان به عربستان انتقال خواهند یافت، گفت: نخستین کاروان از حجاج استان 17 مهر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول