اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ارشاد فارس:

جشنواره امام رضا (ع) یک جریان عظیم هنری است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: جشنواره امام رضا (ع) توانسته است به یک جریان عظیم هنری تبدیل شود.

جشنواره امام رضا (ع) یک جریان عظیم هنری است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی فخرایی در آیین افتتاح هشتمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع) که در مجموعه فرهنگی هنری وصال شیراز برگزار شد، اظهار داشت: با برگزاری جشنواره ملی و بین‌المللی امام رضا (ع) بوی عطر رضوی بار دیگر در سراسر سرزمین پهناور ایران به مشام رسید.
وی افزود: جشنواره امام رضا (ع) که هر سال با حضور باشکوه‌تر هنرمندان و  عموم مردم  کشور و جهان برگزار می‌شود توانسته است به یک جریان عظیم هنری تبدیل شود.
این مسئول اضافه کرد: این جشنواره امروز به یقین بزرگ‌ترین کنگره فرهنگی هنری در سطح بین‌المللی به شمار می‌رود که مخاطبان ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.
وی رشد تساعدی حضور هنرمندان در این جشنواره را  نشان دهنده اقبال عمومی هنرمندان دانست و ادامه داد: فراگیری این رویداد فرهنگی هنری در ایران و جهان نشان دهنده ارادت شیعیان به این امام همام است.
فخرایی در مورد روند برگزاری هشتمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع) که هر ساله به میزبانی شیراز برگزار می‌شود، تصریح کرد: شورای سیاست‌گذاری جشنواره در اواخر فروردین ماه 90 نخستین جلسه خود را با حضور تمام اعضا تشکیل و نسبت به راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره از ابتدای اردیبهشت ماه تأکید کرد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم دبیرخانه دائمی جشنواره در مجموعه فرهنگی و هنری حافظ کار خود را با تکمیل کردن بانک اطلاعاتی هنرمندان و تغییرات به وجود آمده در آن آغاز کرد که در این دوره جشنواره، اسامی قریب به 3 هزار هنرمند نیز جمع‌آوری و مورد بازبینی مجدد قرار گرفت.
این مسئول در ادامه بیان کرد: پس از این مرحله و با توجه به تکمیل بانک اطلاعاتی هنرمندان سراسر کشور در نیمه نخست اردیبهشت ماه فراخوان جشنواره طراحی و در 4 هزار نسخه به چاپ رسید و برای تمام هنرمندان عضو بانک اطلاعاتی و مراکز هنری سراسر کشور، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هنر سراسر کشور، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و ...  ارسال شد.
 این مقام فرهنگی  ادامه داد: با توجه به گاه‌شمار جشنواره مهلت ارسال سی دی آثار تا 15 شهریور ماه گذشته تعیین شده بود که از  آنجا که درخواست‌های بسیاری از سوی هنرمندان در مورد تمدید مهلت انجام شده بود، این زمان تا آخر وقت اداری روز 22 شهریور ماه نیز تمدید شد.
فخرایی گفت: با توجه به استقبال هنرمندان سراسر کشور، در این دوره جشنواره شاهد حضور بیشترین تعداد هنرمند با بیشترین تعداد اثر نیز بوده‌ایم.
وی افزود: در رشته نقاشی 776  اثر، پوستر 832 اثر، نگارگری 171 اثر، تذهیب134اثر، گل و مرغ 129 اثر، حجم 74 اثر، چیدمان 38 اثر، گرایش‌های نوین 249 اثر، و در مجموع 2 هزار و 403 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
فخرایی اظهار داشت: با توجه به آمار موجود بیشترین تعداد شرکت کننده به ترتیب از استان‌های فارس با 283 اثر، تهران 112 اثر و خراسان رضوی 91 اثر که از این تعداد 714 هنرمند زن با 1294 اثر  و 544 هنرمند مرد با یک‌هزار و 109 اثر در این دوره شرکت کرده‌اند که خردسال‌ترین هنرمند به‌نام فاطمه خوش اقبال  و هفت ساله از شیراز است.
وی بیان داشت: با  توجه به حجم آثار پذیرفته شده بخش نمایشگاه این جشنواره نگارخانه‌های وصال، هنر مدرن، سرو، باتیس و هنرمندان پس از این آیین و  تا 14 مهر ماه جاری میزبان آثار نقاشی، حجم، چیدمان، نگارگری، تذهیب، گرایش‌های نوین خوشنویسی، پوستر و گل و مرغ هستند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول