اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی:

بیداری اسلامی نیازمند الگوهایی همچون شهدای روحانی است

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری با تاکید بر حفظ یاد و خاطره شهدای روحانی در جامعه گفت: بیداری اسلامی در منطقه نیازمند الگوهایی همچون شهدای روحانی است.

بیداری اسلامی نیازمند الگوهایی همچون شهدای روحانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه علی بن ابیطالب، آیت‌الله سید‌محمود هاشمی‌شاهرودی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت کنگره شهدای روحانی استان قم اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس سرمایه عظیمی برای کشور و ملت ایران اسلامی است که باید از این سرمایه بسیار غنی درست استفاده شود.
وی با بیان اینکه امروز بیداری اسلامی که منطقه را فرا گرفته است نیازمند الگوهایی همچون شهدای هشت سال دفاع مقدس است، گفت: متد بیداری اسلامی، همان متد انقلاب اسلامی است که حضرت امام خمینی (ره) با استفاده از آن در مقابل رژیم طاغوت ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.
وی افزود: به دست گرفتن سلاح ایمان در برابر توپ و تانک رژیم طاغوت متدی بود که حضرت امام خمینی (ره) احیا کرد و این متد را به جهان صادر کرد و هم اینک در منطقه در حال اجراست.
‌هاشمی‌شاهرودی با بیان اینکه همه چشم‌های مستضعفین جهان خیره به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: باید تلاش شود، هر آنچه از هشت سال دفاع مقدس برای ما به یادگار مانده به جهانیان عرضه شود، تا آنان نیز با روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در بیداری اسلامی نقش ایفا کنند.
وی با اشاره به تاریخ اسلام و شهادت شمار زیادی از علمای اسلام در راه اعتلای دین اظهار کرد: شمار شهدای روحانی در هشت سال دفاع مقدس نشان‌دهنده پیشگامی این قشر در عرصه عمل است و این خود پاسخی مستحکم در برابر شبهاتی است که معاندین انقلاب و نظام علیه روحانیت مطرح می‌کنند.
عضو خبرگان رهبری به رسالت اصلی روحانیون پرداخت و هدایت مردم و احیای شریعت در جامعه را از جمله وظایف روحانیت عنوان کرد و گفت: احیای اسلام در زندگی مردم به واسطه عمل به آنچه که ارائه می‌کنند، یکی از رسالت‌های اصلی روحانیون است. قیام و جهاد در برابر دشمن نیز یکی از مسائلی است که روحانیت همواره بر آن تاکید داشته و خود پیشگام بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سپاه و بسیج به عنوان نیروهای جهادگر فرهنگی وظیفه فرهنگ‌سازی را نیز برعهده دارند، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه رواج یابد، معرفی شهدا و ارائه زندگی نامه آنان و وصیتنامه‌های آنان به نسل جوان خود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است.
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: روحانیون با حضورشان در کنار رزمندگان اسلام به همگان نشان دادند که همواره پیشگام و پیشتاز در دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
مهدی مهدوی‌نژاد افزود:  گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا به فرموده حضرت امام خامنه‌ای کمتر از شهادت نیست و بنابر این در این زمینه تلاش خواهیم کرد و البته نیازمند همکاری و همیاری دیگر نهادها به‌ویژه حوزه علمیه هستیم.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول