اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد:

کاهش 40 درصدی اعتبار کتابخانه‌‌های مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از کاهش 40 درصدی اعتبار تملک دارایی و سرمایه‌ای استان برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

کاهش 40 درصدی اعتبار کتابخانه‌‌های مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد اسماعیل امامزاده در حاشیه بازدید از کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هزینه‌های جاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، 23 برابر افزایش داشته است.
  
* مصوبات دولت  در حوزه کتابخانه‌ها محقق نشد
وی با انتقاد از اینکه که هیچ یک از مصوبات دولت در حوزه کتابخانه‌ها محقق نشد، افزود: اعتبار ما در بخش تملک دارایی و سرمایه‌ای در بخش تعمیر و تجهیز 40 درصد کاهش داشته و این در حالی است که بعد از هدفمندی یارانه‌ها هزینه‌های جاری ما 23 برابر شده است.
امامزاده میزان مبلغ دریافتی از محل نیم درصد شهرداری‌ها در سال گذشته را یک میلیارد و 100 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: بر اساس میزان دریافتی سال گذشته نیز اگر بخواهیم لحاظ کنیم، در شش ماهه امسال باید 550 میلیون تومان از شهرداری ها دریافت می‌کردیم که تاکنون فقط 220 میلیون تومان محقق شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران تصریح کرد: امسال بر خلاف سال‌های گذشته برای تهیه کتاب از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مجبوریم هزینه خرید کتاب را با تخفیف 30 درصد نسبت به قیمت پشت جلد خودمان بپردازیم و این در حالی است که سال‌های گذشته هیچ هزینه‌ای بابت خرید کتاب از نهاد پرداخت نمی‌شد.
 
* تخفیف در حق عضویت کتابخانه‌ها
دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید مازندران در بخش دیگری درباره برگزاری هفته کتاب نیز ادامه داد: ما باید حداکثر استفاده را از این هفته ببریم و امیدواریم امسال طرح‌های نوآورانه‌تر و فراتر از ظرفیت سال‌های گذشته انجام بگیرد.
وی خواستار تبلیغات گسترده‌ای در هفته کتاب امسال برای برنامه‌ها و طرح‌ها شد و تصریح کرد: این تبلیغات باید از همه تریبون‌های موجود اعم از مساجد و نماز جمعه و حتی شعار سربرگ‌های اداری نهادها و سازمان‌ها در هفته کتاب برای تبلیغ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.
امامزاده با اعلام اینکه رایگان شدن عضویت در روز کتابخوانی ممکن است به کم توجهی اعضا نسبت به کتابخوانی منجر شود، گفت: امسال تصمیم بر آن شد که حق عضویت افراد با تخفیف صورت گیرد و اگر شهرستانی می‌خواهد عضو رایگان بگیرد باید منابع و هزینه‌های آن از طریق دستگاه‌های دیگر، شهرداری‌ها و خیران تامین شود. 
 
* کتابخانه موثرترین نهاد فرهنگی در بخش تربیتی جوانان
دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید مازندران در ادامه بر نگاه انقلابی و تحول‌زا در مسیر کتابخوانی تاکید کرد و ابراز داشت: نگاه ما باید مبتنی بر واقعیات جامعه باشد و با یک نگاه سنتی نمی‌توان اهداف نظام در دستیابی به افق 1404 در مسیر کتاب و کتابخوانی را محقق کند.
امامزاده در بخش دیگری به سند نهضت مطالعه مفید اشاره کرد و گفت: سند نهضت مطالعه مفید توسط عالی‌ترین مرجع فرهنگی کشور تعیین شده که موضوع‌های آن حتی نیاز به تایید شورای نگهبان هم ندارد که این نشان‌دهنده شان ممتاز این مرجع فرهنگی است.
وی خواستار مطالعه جدی و فراوان سند نهضت مطالعه مفید توسط همکاران در کتابخانه‌ها شد. 
 
* توجه ویژه مقام معظم رهبری به حوزه کتابخوانی
دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید مازندران با تاکید بر طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری و حذف نقاط ضعف پروژه‌های فرهنگی به دیدار کتابداران با مقام معظم رهبری اشاره و متذکر شد: این دیدار فرصت طلایی برای ما برای چاره اندیشی و استفاده هرچه بهتر از منابع و طرح‌های اثرگذار در بخش کتاب و کتابخانه‌ها بود.
امامزاده اذعان داشت: هیچ دستگاهی اینقدر موضوع کارش مورد تاکید مقام معظم رهبری نیست و اگر دستگاهی غیر از ما اینقدر مورد نظر معظم له می‌بود قطعا بهتر از ما از فضا استفاده می‌کرد.
انتهای پیام،/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول