اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

بیداری اسلامی جهان را زیر لوای پرچم خود قرار می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: بیداری اسلامی اکنون جهان را زیر لوای پرچم خود قرار می‌دهد.

بیداری اسلامی جهان را زیر لوای پرچم خود قرار می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز در مراسم یاد بود برهان‌الدین ربانی که در مسجد فقیه سبزواری برگزار شد ضمن تسلیت شهادت این مجاهد کبیر اظهار داشت: استاد ربانی به عنوان شخصیت بزرگ دینی و مذهبی افغانستان شناخته شده بود و بیش از نیم قرن عمر خودش را در کرسی درس، بحث و مبارزه گذراند که در پاکستان، مصر و افغانستان کرسی درسی‌اش یادگار علم، تعلیم و تربیت بود.
وی تصریح کرد: شهید ربانی در کنار شخصیت علمی یک مبارز خستگی‌ناپذیر بود که برای همه ملیت‌ها شناخته شده است چرا که اندیشه‌های موحدانه و تفکر وحدت‌گرایانه‌اش در منطقه بر هیچ کس پوشیده نبود.
غفاری با اشاره به دولت ربانی گفت: دولت شهید ربانی توانست در کنار ایران یک سد مقاومت شکل دهد که تلاشش بر این بود تا یک دولت متحد و یکپارچه با حضور آحاد مختلف مردم شکل گیرد. 
وی افزود: اندیشه راه مبارزات و بزرگانی که در مکتب او آموزش دیده بودند و در جای جای افغانستان حضور دارند نمی‌گذارند خون این شهید پایمال شود و به‌زودی ملت افغانستان شاهد پیروزی اندیشه‌های او خواهند بود. 
وی تصریح کرد: شهادت برهان‌الدین ربانی نقطه مبهمی را در ذهن هم اندیشان و سیاست‌مداران منطقه رقم زده است چرا که این ترور ناجوانمردانه با همکاری صهیونیسم و آمریکایی‌هاست و همه کسانی که به آزادی و حاکمیت اسلام می‌اندیشند باید کمک کنند تا دست‌های پنهان این ترور رسوا و مجازات شوند.
غفاری گفت: گروه‌های متحجر کشورهای منطقه نتوانستند تئوری مردم‌سالاری و تفکرات این شخصیت بزرگ را تحمل کنند و او را به شهادت رساندند.
وی درباره بیداری اسلامی اظهار داشت: بیداری اسلامی نشأت گرفته از تفکرات بزرگان اسلامی از جمله برهان‌الدین ربانی به نتیجه خواهد رسید و این تفکرات از دایره ایران و افغانستان خارج شده و جهان را تحت لوای پرچم خود قرار خواهد داد.
انتهای‌ پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول