اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و ناشر دفاع‏مقدس:

دخالت دولت در حوزه نشر دفاع مقدس مشهود است

خبرگزاری فارس: نویسنده و ناشر دفاع‏مقدس گفت: دولتی شدن کتاب دفاع مقدس مشهود است زیرا کتاب‏ها به رایگان و عموما در همایش‏ها پخش و اهدا می‏شود و مخاطب به خاطر نیاز آن‏ها را دریافت نمی‏کند.

دخالت دولت در حوزه نشر دفاع مقدس مشهود است
عبدالرضا سالمی‏نژاد در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در حوزه نشر، چه در نویسندگی و چه در چاپ دخالت دولت خیلی مشهود است، یعنی دولتی شدن دفاع مقدس، این دولتی شدن هم مزایایی دارد و هم مضراتی دارد.
وی بیان داشت: از آنجا که دست دولت در هزینه‏کردن باز است نگران برگشت سرمایه نیست، پس می‏تواند در این حوزه سرمایه‏گذاری کند و کتاب‏های خوبی هم بیرون داده است، منتها آسیبی هم که همین کار می‏زند بسیار مخرب است.
این نویسنده و ناشر دفاع‏مقدس تاکید کرد: چون کتاب‏ها به رایگان و عموما در همایش‏ها پخش و اهدا می‏شود و مخاطب به خاطر نیاز آن‏ها را دریافت نمی‏کند، این مسئله اهدا کتاب نه تنها در حوزه دفاع‏مقدس که در هر حوزه‏ای غلط است که ما از ابتدا هم مخالف این اتفاق بودیم. اهدای بن کتاب خوب است اما خود کتاب را هدیه دادن به نظرم درست نیست چون هم ارزش کتاب را پایین می‏آورد و هم از آنجایی که نیاز مخاطب نیست معلوم نیست که خوانده شود.
وی تصریح کرد: به عنوان یک ناشر این حرف را می‏زنم نه به عنوان یک نویسنده؛ وقتی که می‏بینم رقیب دولتی من کتاب را رایگان پخش می‏کند دیگر نمی‏توانم کتابم را بفروشم، چون مخاطب انتظار دارد که کتاب را یا به رایگان به او بدهم یا کلی تخفیف کنارش بگذارم.
وی اظهار داشت: در این صورت مخاطب احساس می‏کند برای کتاب دفاع‏مقدس نباید هزینه کند بلکه باید آن را به رایگان بگیرد، این بزرگترین آسیبی است که ناشران دولتی کتاب دفاع‏مقدس زده‏اند.
وی ادامه داد: سفارشی‌نویسی آنقدر کار را خراب کرده که دیگر نیازی به خرابی حوزه پخش این آثار نداریم تا بگوییم اوضاع کتاب دفاع‏مقدس خوب نیست!
این نویسنده و ناشر دفاع‏مقدس تصریح کرد: نویسنده در حال باید اصولی را رعایت کند، به طوری که تماما نظر نویسنده باشد و نه به‏طور فرمایشی که نویسنده دیگر نقشی نداشته باشد، به نظرم تلفیق این دو می‏تواند که یک امر واقعی را نشان بدهد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول