اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری سمنان:

حوزه هنری به دنبال تولید هنر متعهد است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری استان سمنان گفت: حوزه هنری به عنوان نهادی انقلابی، همواره به دنبال تولید هنر متعهد است.

حوزه هنری به دنبال تولید هنر متعهد است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سید عباس دانایی صبح امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ادبی فرهنگی امدادرسانی (نوع‏دوستی) که با حضور محسن مومنی‏شریف رئیس حوزه هنری کشور، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)، حمیدرضا شاه‏آبادی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عباس رهی استاندار سمنان، نویسندگان و فعالان عرصه نوع‏دوستی در تالار شهید مطهری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه هنری با مشارکت در نخستین جشنواره ادبی فرهنگی امدادرسانی به دنبال ترویج فرهنگ نوع‏دوستی با استفاده از ابزار هنر است.
مدیر حوزه هنری استان سمنان اضافه کرد: با حمایت‏های ویژه‏ای که حوزه هنری استان سمنان و کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان انجام داده‏اند، توانستیم به صورت تخصصی به مقوله امدادرسانی با استفاده از ابزار هنری بپردازیم.
به گزارش فارس از سمنان؛ دانایی در این مراسم که خیران و حامیان طرح اکرام و شمار زیادی از مردم و مسئولان استانی و کشوری نیز در آن حضور داشتند،گفت: بسیاری از شرایط در استان سمنان هم‏اکنون مستعد گام برداشتن در راه ترویج فرهنگ نوع‏دوستی با استفاده از ابزارهای هنری است.
وی گفت: حوزه هنری همواره به دنبال تولید هنر متعهد بوده است و تحکیم بنیان خانواده یکی از مهمترین اموری است که این نهاد انقلابی برای آن برنامه‏ریزی کرده است.
مدیر حوزه هنری استان سمنان گفت: تلاش‏ها در مجموعه حوزه هنری استان سمنان بر این قرار گرفته است که بتوانیم این فرهنگ را به شکل خوبی در بین مردم ترویج کنیم و نوع‏دوستی را به عنوان یکی از مهمترین امور انسانی مطرح سازیم.
دانایی همچنین با بیان اینکه داستان‏نویسی دارای اهمیت‏های بسیاری در جامعه است،گفت: داستان در بسیاری از زمینه‏ها اساس و پایه کار است و باید بیشتر به آن پرداخته شود.
وی بیان کرد: اگر اثری همچون "بینوایان" ویکتور هوگو در تمام جهان مشهور می‏شود و مورد توجه قرار می‏گیرد، به این دلیل است که می‏تواند در شئون مختلف زندگی انسانی تاثیرگذار باشد.
مدیر حوزه هنری استان سمنان همچنین در مقام مقایسه، به رمان "دا" در ایران اشاره کرد و افزود: اگر در هر گوشه دنیا داستان‏هایی نوشته می‏شود که مورد اقبال عمومی قرار می‏گیرد، در ایران نیز رمان "دا "نوشته و مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار می‏گیرد.
دانایی اضافه کرد: این رمان پایه و اساس کار در بخش هنر می‏شود و بر اساس آن فیلم‏نامه‏ها و نمایش‏نامه‏های متعددی شکل می‏گیرد.
وی یادآور شد: باید به تاثیر متقابل جامعه و هنر به یکدیگر بیشتر پرداخته شود.
انتهای پیام،/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول