اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز در مجلس مطرح کرد:

توجه شهرداری‌‌ها به مقوله کتاب و فرهنگ

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با گلایه از شهرداریها به دلیل عدم توجه کافی و در خور شأن به مقوله کتاب و فرهنگ گفت: شهرداریها امروزه باید اتوبان را در ذهن جوانان احداث کنند تا فرهنگ شهری ارتقاء یابد و این اتوبان تنها با اعتبار کتاب احداث می‌شود.

توجه شهرداری‌‌ها به مقوله کتاب و فرهنگ
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی  دیشب در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در نمایشگاه بین‌المللی تبریز در گفت‌گو با خبرنگاران، حذف یارانه از کتاب را دمیدن مرگ به جامعه دانست و اظهار داشت: کتاب و حوزه  فرهنگ تنها موردی است که باید یارانه به آن تزریق شود.
وی، کتاب را معجزه زندگی بشری دانست و گفت: کتاب و قلم، دو بال یک جامعه برای پیشرفت و تعالی هستند و از این رو است که معجزه خاتم پیامبران کتاب بوده و  قرآن هم  به قلم سوگند یاد کرده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اختصاص سوبسید و یارانه به کتاب را بسیار ضروری دانست و گفت: در این راستا لازم است یارانه به کتاب و قرآن اضافه شود.
 
انتشار کتاب و کتابخوانی در کشور بسیار پایین‌تر از استاندارد جهانی است
رحمانی با بیان اینکه انتشار کتاب و کتابخوانی در کشور بسیار پایین‌تر از استاندارد جهانی است، گفت: در اروپا به ازای هر یک میلیون نفر پیش از 800 عنوان کتاب چاپ شده است و نصف کتاب دنیا را تولید می‌کنند در صورتی که تنها 10 درصد جمعیت دنیا را در خود جای داده‌اند.
وی در عین حال افزود: بعد از انقلاب، نشر کتاب در کشور تقریباً 70 برابرشده است ولی این میزان باز هم ناکافی است و بایستی توجه بیشتری به این حوزه بشود.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین با گلایه از شهرداری‌ها به دلیل عدم توجه کافی و در خور شأن به مقوله کتاب و فرهنگ گفت: شهرداری‌ها امروزه باید اتوبان را در ذهن جوانان احداث کنند تا فرهنگ شهری ارتقا‌ یابد و این اتوبان تنها با اعتبار کتاب احداث می‌شود.
نماینده مردم تبریز در ادامه صحبت‌های خود، فرمایشات مقام معظم رهبری در توسعه کتاب و کتابخوانی را منشور توسعه فرهنگی کشور خواند و از تمام مسئولان امر خواست در رونق کتابخوانی و انتشار کتاب کمر همت بر خود ببندند.
وی با اشاره به تاریخ فرهنگ و کتاب در آذربایجان خاطر نشان کرد : ۷۰۰سال پیش کتابخانه خواجه نصرالدین طوسی در منطقه با بیش از 4 هزار و ۵۰۰ جلد کتاب فعالیت داشته که نشان از قدمت فرهنگ کتابخوانی در منطقه دارد.
رحمانی ادامه داد: رواج فرهنگ کتابخوانی در شان مردم متمدن ایران بوده و هرچه این فرهنگ در جامعه نهادینه شود پیشرفت در زمینه‌های مختلف حاصل می‌شود.

هزینه کردن در حوزه فرهنگ نوعی سرمایه‌گذاری است
وی همچنین خواستار توجه بیشتر دولت و مسئولان فرهنگی کشور به کتاب و کتابخوانی شد و تاکید کرد: حمایت‌های دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از اقشار کم درآمد جامعه، نویسندگان و ناشران بیش از پیش افزایش یابد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی هزینه کردن در حوزه فرهنگ به خصوص کتاب را نوعی سرمایه‌گذاری دانست و اضافه کرد : توسعه فرهنگ سرعت پیشرفت جامعه را در زمینه های مختلف تسریع و هدفمند می‌کند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول