اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

65 درصد ذخایر نفت ‌دنیا در خلیج فارس است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 65 درصد ذخایر نفت دنیا در خلیج فارس است، گفت: خلیج فارس محل تلاقی سه قاره مهم اروپا، آفریقا و آسیا بوده و از اهمیت خاص و فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

65 درصد ذخایر نفت ‌دنیا در خلیج فارس است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید‌ در مراسم رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی اظهار کرد: موقعیت منحصر به فرد و استراتژیک ایران در منطقه و جهان از مهم‌ترین علل تجاوز رژیم بعث عراق به ملت ایران بود.
وی با اشاره به اینکه در 31 شهریور سال 59 جنگ تمام عیار رژیم بعث عراق علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی با چراغ سبز نظام سلطه و استکبار در رأس آن آمریکا آغاز شد، افزود: در پی این جنگ بزرگ تحمیلی اهداف ننگین و فرا منطقه‌ای دنیا استکبار مشهود بود.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اختلافات مرزی دو کشور ایران و عراق یکی از عوامل اصلی آغاز جنگ نابرابر ایران و عراق بود.
رشید ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی نزدیک به 2 هزار مورد تجاوز توسط رژیم بعث عراق به سرزمین ایران اسلامی انجام گرفت.
وی عنوان کرد: خلیج فارس و تنگه هرمز از مناطق استراتژیک مهم و فوق‌العاده‌ای است که هم در گذشته و حال از جایگاه خاص و مورد هدف اصلی دنیای استکبار بوده است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 65 درصد ذخایر نفت کل دنیا در خلیج فارس است، گفت: خلیج فارس محل تلاقی سه قاره مهم اروپا، آفریقا و آسیا بوده و از اهمیت خاص و فوق‌العاده‌ای برخوردار ‌است.
رشید بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران بالاترین عامل بود که دشمنان اسلام و ملت ایران را به طمع انداخت.
مقام عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس از هیچ کوششی برای رسیدن به اهداف خود دریغ نکردند.
رشید خاطرنشان کرد: الگوی جدیدی حکومتی یعنی نظام مقدس اسلام و تفکر ناب اسلامی که توسط امام راحل و متفاوت از تمام خیزش‌های منطقه به تفسیر درآمد نیز یکی از عوامل اهل تجاوز دنیای استکبار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
 
* پیروزی در دفاع مقدس حاصل تفکرات ناب اسلامی است
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موفقیت‌های امروز ایران اسلامی حاصل ایستادگی‌های ملت ایران در دوران دفاع مقدس است، گفت: پیروزی در هشت سال دفاع مقدس از موارد مهمی است که حاصل تفکرات ناب اسلامی و تلاش فرماندهان نظام اسلامی ایران است.
رشید ادامه داد: دوران دفاع مقدس امری مبارک و سازنده و تابلوی ایثار، گذشت و فداکاری ملت ایران است.
وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه در دوران دفاع مقدس بالاترین نقش را در انسجام اقشار مختلف جامعه و تحقق تفکر بسیجی داشت، تصریح کرد: نقش بی‌بدیل ولایت فقیه در دوران دافع مقدس در جای جای نقاط نظام مقدس انقلاب اسلامی به وضوح مشهود بود.
 
* تفکرات ناب اسلام اصلی‌ترین رمز موفقیت ملت ایران است
مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه رهبری، اسلام و حضور مردم از رموزی است که در پیروزی و ثبات انقلاب سلامی و دوران دفاع مقدس نقش اساسی دارد، ادامه داد: اسلام و تفکرات ناب اسلامی حضرت امام بالاترین و اصلی‌ترین رمز موفقیت ملت ایران است.
رشید ولایت فقیه را یکی دیگر از رموز موفقیت ملت ایران در دوران دافع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: اگر این نقش اساسی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پررنگ نبود به طور یقین ملت ایران دچار مشکلات زیادی در این دوران می‌شد.
وی با بیان اینکه حضور مردم و وحدت کلمه همدلی و باهم بودن همه اقشار و مذاهب رمز پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: امروز آنچه در کشور جمهوری اسلامی ایران رقم می‌خورد حاصل وحدت کلمه ملت ایران بوده که با گذشت زمان هر روز محکم‌تر می‌شود.
رشید خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که با اتکا به جوانان دانشمند هسته‌ای خودش به این مهم دسترسی پیدا کرده و کشورهای غربی نه تنها هیچ همراهی با ایران نداشته بلکه همیشه در مقابل ملت ایران بوده‌اند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول