اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

آموزش و پرورش مهم‌ترین مسئله انسانی کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان ورامین با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش آن را مهم‌ترین مسئله انسانی کشور دانست.

آموزش و پرورش مهم‌ترین مسئله انسانی کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران ظهر امروز آیت‌الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی در دیدار مسئولان آموزش و پرورش شهرستان ورامین به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: مسئولیت شما عزیزان بسیار خطیر است و در عین حال اجر و پاداش فراوانی نیز دارید.
امام جمعه ورامین افزود: آموزش و پرورش مهمترین مساله انسانی کشور است، اگر یک کشور بخواهد آباد شود و پیشرفت کند باید به آموزش و پرورش اهمیت دهد، وجود نیروی انسانی زبده در یک کشور از ملزومات پیشرفت آن کشور است، باید به این موضوع متوجه بود.
وی عنوان کرد: از طرفی باید بدانید علم بدون معنویات و تعهد اخلاقی نه تنها کاربردی ندارد که مضر است، بسیاری از افراد در همین تاریخ معاصر بودند که علم هم داشتند بنابراین به واسطه ضعف در معنویات آسیبهای فراوانی به کشور رساندند، اگر در مدارس صرفا به علم‌آموزی توجه شود قطعا مشکلاتی ایجاد می‌شود.
محمودی با اشاره به وظایف معلمان گفت: مسئله تعلیم و تربیت از مسائل مهم است، باید بدانید امر بسیار معظمی را بر عهده دارید و باید با تحرک، شجاعت و ایمان به تعلیم و تربیت بپردازید. 
امام جمعه ورامین پروردگار را نخستین معلم جهان هستی دانست و تاکید کرد: عظمت معلم آنقدر والا و گرانبهاست که پروردگار خود را معلم معرفی کرده است، بر عظمت کار خود واقف باشید، فرزندان مردم اماناتی در دستان شما هستند که باید با آنها همچون فرزند خود رفتار کنید، شما می‌توانید دانش‌آموزان را انسان‌های شریف، نجیب و پاک‌نفس تربیت کنید و به عرصه بیاورید، می‌توانید در نقطه‌ مقابل، او را تبدیل کنید به یک انسان شریر و بدخواه، می‌توانید او را یک انسان خوشبین، داراى اعتماد به نفس و علاقه‌مند به کار و فعالیت به بار بیاورید، می‌توانید در نقطه‌ مقابل، او را یک انسان ناامید و منزوى به جامعه تحویل دهید، وظیفه بسیار سنگین است.
وی در ادامه با تشریح اوضاع نابسامان آموزشی در دوران طاغوت گفت: در آن زمان ظلم‌های زیادی به فرهنگ و مذهب کشور شد، آنها انحراف‌های عظیم فرهنگی را بنیان نهادند که همچنان در کشور تاثیر گذارند.
محمودی‌گلپایگانی در ادامه با تشریح شرایط موجود کشور افزود: امروز شرایط ما اصلا قابل مقایسه با آن دوران تاریک نیست، پیشرفت فرهنگی و علمی کشور چشمگیر است اما کافی نیست و همچنان تا رسیدن به قله و رسیدن به هدف راه فراوان است و قطعا تلاش و کوشش شما عزیزان عبور از این راه را تسهیل می‌کند. 
امام جمعه ورامین در پایان با تقدیر از مسئولان آموزش و پرورش ورامین توجه به آموزش مادی و معنوی در شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد.
در ابتدای دیدار نیز مجتبی عرب عامری مدیر آموزش و پرورش ورامین گزارشی از عملکردهای این اداره ارائه کرد.
در نخستین روزهای آغاز سال تحصیلی جدید مدیر و معاونین آموزش و پرورش ورامین با حضور در بیت آیت‌الله سید مرتضی محمودی‌گلپایگانی با ایشان دیدار کردند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول