اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

حاجی بابایی در مراسم صبحگاه بسیجیان حوزه ستادی آموزش و پرورش:

وزارت آموزش و پرورش باید متعلق به آموز‌ه‌های دینی و ولایی باشد

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که وزارت آموزش و پرورش یکپارچه از آن نظام جمهوری اسلامی و متعلق به آموزه‌های دینی و ولایی باشد.

وزارت آموزش و پرورش باید متعلق به آموز‌ه‌های دینی و ولایی باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان مراکز تابعه مرکز بسیج فرهنگیان وزرات آموزش و پرورش که در محل لانه جاسوسی سابق امریکا برگزار شد با اشاره به مهمترین ویژگی‌های تفکر بسیجی اظهار داشت: بزرگ‌ترین ویژگی یک بسیجی این است که یک کلمه فوق سخن امام خود سخن نمی‌گوید چرا که اگر روزی بسیجی یک کلمه بالاتر از سخن امام خود بگوید تمام اعمال او می‌سوزد؛ مقداد، سلمان و ابوذر بسیجیانی بودند که زیبایی حرکت و کلام آنها در تبعیت آنها از امامشان بود.

حاجی‌بابایی با اشاره به وظیفه خطیرتر بسیج در شرایط کنونی نسبت به دوران مقدس گفت: امروز صبر، ایستادگی، بصیرت و دوری از شبهه مهم‌ترین ویژگی‌های یک بسیجی است اما تمام این ویژگی‌ها کافی نیست و یک بسیجی زمانی می‌تواند به تمام وظایف خود عمل کند که ویژگی معلمی داشته باشد.

* جنگ نرم انسان را دچار استحاله می‌کند

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تأکید کرد: امروز بسیجیان باید بدانند که نوک حملات دشمن از چه ناحیه‌ای است و اقدامات ما باید چگونه باشد؛ بر این اساس یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تفکر بسیجی، بصیرت است یعنی اینکه بفهمیم کجا هستیم، دشمن کجاست و چه اهدافی را دنبال می‌کند و ما باید چه کنیم؟

وی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال استحاله است و نتیجه جنگ نرم نیز استحاله و تغییر تدریجی افراد است، اظهار داشت: جنگ نرم از یک انسان نماز شب خوان، قاتل علی‌بن ابیطالب (ع) را می‌سازد و شرایط را به سمتی می‌برد که امام حسین (ع) را در کربلا «خارجی» قلمداد می‌کنند.
 
حاجی‌بابایی ادامه داد: ویژگی جنگ نرم این است که انسان آرام‌آرام به راهی می‌رود که بازگشت ندارد و به گونه‌ای سخن می‌گوید کند که دشمن نیز همان‌طور صحبت می‌کند؛ جنگ نرم یعنی اینکه ولایت فقیه را به عنوان مهم‌ترین جایگاه در نظام جمهوری اسلامی با اعمال و گفتار خود تضعیف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت بصیرت و آگاهی در جریان دفاع نرم خاطرنشان کرد: در دفاع نرم باید بدانیم که دشمن از کجا نفوذ می‌کند و با پناه بردن به خداوند و احکام نورانی اسلام و قرآن کریم در دژ مستحکمی قرار می‌گیریم.

آموزش و پرورش باید یکپارچه متعلق به نظام جمهوری اسلامی باشد

وی در ادامه عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که وزارت آموزش و پرورش یکپارچه از آن نظام جمهوری اسلامی و متعلق به آموزه‌های دینی و ولایی باشد و هیچ قدمی جز این نمی‌تواند ما را به خداوند نزدیک کند.

حاجی‌بابایی با اشاره به سالروز شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه سال 60 اظهار داشت: امروز پیام رهبر معظم انقلاب ضرورت شکستن حصر جنگ فرهنگی است و برای این کار باید تمام دل‌ها و قلب‌ها را به دست آوریم و با هم صادق‌تر و بامحبت‌تر باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تأکید کرد: امروز همه ارزش‌ها را از ولی‌امر مسلمین می‌دانیم و مشروعیت هر حرکت خود را نیز در تبعیت از ایشان می‌بینیم و تمام قوای سه‌گانه نظام مشروعیت خود را از ولی فقیه می‌گیرند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول