اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی اوقاف خراسان رضوی:

فعالیت جلسات قرآنی مشهد در شأن این شهر نیست

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی اوقاف خراسان رضوی گفت: با توجه به وجود مضجع شریف امام‌رضا (ع) در مشهد، تعداد و نحوه‌ فعالیت جلسات قرآنی مشهد در شأن این شهر نیست.

فعالیت جلسات قرآنی مشهد در شأن این شهر نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سعید آخوندی در مراسم نخستین جلسات مسئولان قرآن کریم شهر مشهد اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه، هم‌اندیشی دوستانه در فضای مناسبی بین اساتید و خادمان قرآنی است و اساتید قرآنی جلوداران آموزش‌های قرآنی در این جلسات هستند.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) گفت: رسول اکرم(ص) فرموده‌اند در شهری که منور به مضجع شریف یکی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، قرآن نیز باید به بهترین شکل میان مردم جای بگیرد.
آخوندی ادامه داد: با توجه به این فرمایش و اینکه حرم مطهر رضوی در شهر ما وجود دارد، اما جلسات و محافل قرآنی موجود در مشهد فعالیت پر رونقی ندارند و این در شأن شهر مذهبی مشهد نیست.
مسئول فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این‌که باید به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفت، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان نایب امام‌زمان (عج) و کسی که فرماندهی جنگ نرم را بر عهده دارد، در این جنگ 10 میلیون حافظ قرآن را مطالبه می‌کنند و ما با همفکری باید به فرمایشات ایشان لبیک بگوییم.
آخوندی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال جنگ در این مملکت رخ داد و دشمن با هدف تصرف کل ایران در یک هفته وارد جنگ شد، اما پس از هشت سال نه تنها موفق نشد حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کند، بلکه شکست خورد و وقتی چرایی این شکست را بررسی کردند به این نتیجه رسیدند که تا وقتی قرآن در دل ایرانیان جای دارد، نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند.
وی با بیان این‌که یکی از راه‌های قوت جلسات قرآن، برگزاری مسابقات قرآن است، تأکید کرد: مسابقات قرآن می‌تواند در ایجاد انگیزه برای جوانان و نوجوانان تأثیرگذار باشد.
آخوندی خاطرنشان کرد: امسال سهم استان خراسان رضوی در مسابقات قرآن، 100 هزار نفر است، در حالی که سال گذشته تنها 4 هزار و 200 متسابق داشت.  
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول