اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت داوران همایش فرهنگ رضوی:

بزرگداشت شعائر دینی با آموزه‌های قرآن کریم منطبق باشد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت داوران همایش سراسری علمی پژوهشی فرهنگ رضوی و قرآن کریم گفت: بزرگداشت شعائر دینی در پرتو فهم درست‌آموزه‌های قرآن کریم و سیره و سنت پایدار نبوی و پیشوایان معصوم (ع) است.

بزرگداشت شعائر دینی با آموزه‌های قرآن کریم منطبق باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از دبیرخانه جشنواره امام رضا (ع) احمد علی افتخاری اظهار داشت: با این نگرش، باور، اندیشه، آرمان و عمل به حوزه‌های جهان‌بینی دینی گام می‌نهیم که آغازش  توحید، انجامش معاد و مسیرش رسالت است و امامت نیز برِ پربار برآمده از تنه تنومند یکتا پرستی، محور ایمان و کلید واژه دین است.
وی افزود: بازخوانی آموزه‌های پیشوایان معصوم (ع) به‌ویژه آموزه‌های جامع دینی، فرهنگی و اخلاقی رضوی می‌تواند به احیای اصول و ارزش‌های متعالی در سایه‌سار قرآن کریم در عصر صنعتگرای کنونی بیانجامد و جامعه‌سازی قرآنی برای زندگی معنوی و حیات طیبه با بهره گیری از نقشه‌های عملیاتی و کاربردی سیره علمی وعملی امام رضا (ع) میسور می گردد که همانا بهترین سند راهبردی است.
افتخاری با اشاره با اینکه اگر قرآن را به هیئت انسانی تجسم و عینیت بخشیم و از واژگان به در آوریم و جامعه تشخص بپوشانیم، در وجود مبارک امام معصوم (ع) تجلی می‌یابد و به منصه ظهور می‌رسد و در واقع قرآن تفسیر علمی معصوم است و امام تفسیر بازشناسی انسان کامل و حقیقت قرآن است.
وی گفت: سیره کریمانه و سخن حکیمانه معصومین (ع) برخواسته از آموزه‌های الهی است و گفتار، کردار و تقریر ایشان حجت است، چون تفسیر بارز آیات رحمانی است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول