اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف بابلسر و فریدونکنار:

بابلسر میزبان مسابقات قرآن مازندران شد

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امورخیریه بابلسر و فریدونکنار گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات قرائت و ترتیل قرآن کریم در بابلسر برگزار می‌شود.

بابلسر میزبان مسابقات قرآن مازندران شد
حجت‌الاسلام مصطفی سیفی کناری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: به مناسبت دهه کرامت سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم در گروه سنی زیر16سال و بالای 16سال هفتم تا هفدهم مهر ماه در امامزاده ابراهیم (ع) و بقعه بی‌بی سر روضه بابلسر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رشته حفظ  قرآن مرحله کشوری ندارد، افزود: از امسال در رشته حفظ برخلاف سال‌های گذشته حفظ یک جزء تا 2.5 جزء در مرحله شهرستانی، حفظ 5 جزء در مرحله استانی، حفظ 10 جزء استانی،20 جزء کشوری و حفظ کل قرآن مرحله بین‌المللی است و به برندگان جوایز نفیسی داده می‌شود.
رئیس اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار بیان داشت: به برندگان مرحله شهرستانی و استانی جوایز نقدی، به برندگان مرحله کشوری و بین المللی مبالغ بالاتر به همراه لوح تقدیر و به منتخبان کشوری و بین‌المللی سفر زیارتی حج به همراه جوایز نقدی اهدا می‌شود.
وی با اشاره به هدف از برگزاری چنین مسابقاتی ادامه داد: این مسابقات هرساله با هدف شناساندن قرآن و گرایش جوانان به قرآن کریم برگزار می‌شود چرا که ما در عصری قرار داریم که قدرت‌های استکباری با تمام قوا اقدام به مبارزه با ارزش‌های معنوی و سعی در اشاعه بی‌بندوباری و فحشا در میان جوانان دارند و ترویج قرآن امری مبارک و از الطاف الهی است که باعث انس جوانان با قرآن می‌شود.
سیفی کناری افزود: جوانان جامعه ما به برکت انقلاب اسلامی با کلام خدا روزبه روز بیشتر آشنا شده که این امر می‌تواند مهم‌ترین حربه در برابر هجمه فرهنگی محسوب شود.
وی متذکر شد: به همین مناسبت این مسابقات هر ساله در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شود که هدف از این کار رشد و تعالی معرفت دین و انس با قرآن کریم افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است که با بهره‌مندی از حفظ و آیات قرآن همراه با اجرای رهنمودهای مقام رهبری مبنی بر معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی به جامعه، سبب ارتقای سطح فنی قرائت و حفظ قرآن در سطح کشور و  گسترش فرهنگ حفظ قرآن در بین اقشار جامعه، ایجاد رقابت سالم در بین جوانان و نوجوانان با حضور در این مسابقات می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول