اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی میانه خبر داد:

رتبه نخست میانه در تولید محصولات اساسی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه گفت: شهرستان میانه در تولید محصولات اساسی استان آذربایجان شرقی رتبه نخست را از آن خود ساخته است.

رتبه نخست میانه در تولید محصولات اساسی آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از میانه،  نادر زارع تالی  ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این شهرستان در تولید گندم، برنج، گوشت سفید، ماهی و گوجه فرنگی رتبه نخست استان را دارا بوده و در تولید سیب درختی و گوشت قرمز نیز در ردیف دوم قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه قابلیت‌های ویژه بخش کشاورزی میانه باعث شده تا این شهرستان در تولید برخی از محصولات زراعی و باغی و دامی مزیت نسبی پیدا کرده و جایگاه و رتبه ویژه‌ای کسب کند،  افزود: شهرستان میانه به علت ویژگی‌های خاص خود و داشتن اراضی حاصلخیز و وجود نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص و سهولت دستیابی به مواد اولیه، دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و زیربخش‌های آن است.
زارع تالی به تولید 101 هزار و  859 تن محصولات دامی این شهرستان اشاره  کرد و افزود: تولید محصولات زراعی شهرستان میانه بالغ بر 345 هزار و 495 تن  و تولیدات باغی آن نیز در سال  168 هزار و 613 تن است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه با بیان اینکه هم اکنون سطح زیرکشت سیب در  این شهرستان به 6 هزار و 198 هکتار بالغ می‌شود، ادامه داد : از این میزان، 4544 هکتار آن بارور و 1654 هکتار آن نیز به صورت نهال کاشته شده‌اند.
وی سطح عملکرد سیب را در هر هکتار نزدیک به 31 تن محصول عنوان کرد و  گفت:  در سال‌جاری تولید سیب این شهرستان به 140 هزار تن رسیده است.
وی همچنین از تحمیل 960 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی میانه از بابت تگرگ، سیل وسرمازدگی  در سال زراعی 89 – 90 خبر داد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول