اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

مسئول هفته‌نامه مستقل تاجیک در گفت‌وگو با فارس:

آشنایی با تجارب رسانه‌ای ایران برای رسانه‌های تاجیکستان حایز اهمیت است

خبرگزاری فارس: موسس هفته نامه مستقل "نور زندگی"، چاپ تاجیکستان در حاشیه همایش علمی آموزشی خبرنگاری فارس، گفت که تجارب ایران در زمینه تاسیس رسانه‌ها و انجام فعالیت خبرنگاری برای کارکنان رسانه‌های تاجیکستان حایز اهمیت است.

آشنایی با تجارب رسانه‌ای ایران برای رسانه‌های تاجیکستان حایز اهمیت است
 "جمعه میرزا" خبرنگار و تحلیل‌گر شناخته شده تاجیکستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دوشنبه، در حاشیه "همایش علمی آموزشی خبرنگاری" که به ابتکار خبرگزاری فارس در تاجیکستان برگزار شده است، تصریح کرد: کارمندان رسانه‌های تاجیکی تاکنون عمدتاً با تجارب و شیوه کار روزنامه نگاری و تهیه خبر مراکز آموزشی روسیه و غرب آشنا بودند و اکنون با حضور در این دوره  آموزشی که به ابتکار خبرگزاری فارس، انجام می‌شود، با سلیقه و نحوه کار خبرنگاری ایران نیز آشنا می‌شوند.
 
این خبرنگار تاجیک که یکی از شرکت کنندگان اولین دوره علمی و آموزشی خبرنگاری خبرگزاری فارس در تاجیکستان است، افزود: نخستین روز این همایش که با حضور و سخنرانی هیئت اعزامی مسئولان خبرگزاری فارس و استادان رشته خبرنگاری از ایران برگزار شد، تازگی ها و محتوای جالبی برای شرکت‌کنندگان این دوره داشت.
 
به گفته وی، این دوره همچنین زمینه تبادل تجارب رسانه‌ای و ایجاد شرایط لازم برای روابط 2 جانبه بین خبرنگاران و رسانه‌های 2 کشور را نیز فراهم خواهد کرد.
مسئول هفته نامه "نور زندگی"، چاپ دوشنبه خاطر نشان کرد: به منظور تقویت همکاری‌های فرهنگی، باید اقدامات موثر و سازنده‌ای از این قبیل در زمینه  برگزاری چنین دوره‌های آموزشی در آینده نیز به صورت گسترده‌تر و با انتخاب موضوعات دقیق و مهم این رشته ادامه پیدا کند.
 
نخستین همایش علمی و آموزشی خبرنگاری ایران، به ابتکار خبرگزاری فارس با حضور بیش از 30 خبرنگار از رسانه‌های دولتی، غیردولتی و خصوصی تاجیکستان امروز در دوشنبه پایتخت تاجیکستان کار خود را آغاز کرد که به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول