اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

بازتاب دوره «آموزش رسانه» خبرگزاری فارس در رسانه‌های تاجیکستان

خبرگزاری فارس: آغاز نخستین همایش علمی - آموزشی خبرگزاری فارس برای جمعی از خبرنگاران تاجیکستان، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دولتی و غیردولتی این کشور داشته است.

بازتاب دوره «آموزش رسانه» خبرگزاری فارس در رسانه‌های تاجیکستان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نمایندگان رسانه‌های گروهی تاجیکستان که امروز در مراسم افتتاحیه نخستین دوره علمی آموزشی خبرگزاری فارس در پایتخت تاجیکستان حضور داشتند، با انتشار گزارش‌ها و مطالبی در رسانه‌های دیداری، نوشتاری و پایگاه‌های خبری خود، ضمن تاکید بر اهمیت و لزوم برگزاری چنین همایش‌هایی، برگزاری این دوره‌ها را گام مهمی در جهت توسعه همکاری‌های 2 کشور ایران و تاجیکستان و همچنین ایجاد زمینه برای روابط رسانه‌ای دانستند.

 خبرگزاری رسمی تاجیکستان "خاور" با انتشار مطالبی در بخش‌های تاجیکی روسی و انگلیسی خود، این همایش را بخشی از برنامه های همکاری‌های فرهنگی دوشنبه تهران دانست.

"کریستینا ارلیخ " خبرنگار بخش روسی خاور، در گزارشی از این همایش، حضور هیئتی از مسئولان و استادان ایرانی و همچنین حضور گسترده کارمندان رسانه‌ای تاجیکستان را بیانگر توجه و علاقمندی خاص 2 کشور برای توسعه بیش از پیش مناسبات ارزیابی کرد.

 

"آسیا پلوس" دیگر پایگاه خبری مستقل تاجیکستان نیز با انتشار مطالب و تصاویری از این همایش، این اقدام را گام مهمی در جهت آشنایی خبرنگاران و کارکنان رسانه‌های تاجیکستان با سلایق و شیوه کار تهیه خبر در ایران دانست.

در مطلب این منبع آمده است: اولین همایش آموزشی برای آشنایی با شیوه خبرنگاری ایران، به کوشش و همت خبرگزاری فارس و دفتر آن در دوشنبه برگزار شده که مورد استقبال اصحاب رسانه تاجیکستان قرار گرفته است.

 

"رادیو تاجیکستان" نیز با پخش گزارش خبری مستقیم از محل برگزاری این همایش، با چند تن از دست اندرکاران این همایش گفت‌وگو و مصاحبه کرد.

خبرنگار رادیو تاجیکستان در پایان این گزارش با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین دوره‌های آموزشی، شناخت شیوه کار خبرگزاری فارس و رسانه‌های ایران برای تاجیکستان را یک رویداد نو و جالب دانست.

 

تلویزیون "جهان‌نما" که یکی از چهار شبکه تلویزیونی رسمی تاجیکستان است، با تهیه و انتشار گزارشی از محل این همایش از سخنرانی‌های سفیر ایران، سخنگوی وزارت امورخارجه تاجیکستان و هیئت اعزامی خبرگزاری فارس، این رویداد را تحولی در روابط فرهنگی ایران و تاجیکستان خواند.

 

همایش علمی و آموزشی خبرگزاری فارس در محل نشست‌های خبری وزارت امور خارجه تاجیکستان واقع در ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری تاجیکستان با حضور بیش از 30 خبرنگار و کارمند رسانه‌ای این کشور امروز دوشنبه آغاز شد و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول