اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج خواستار شد:

راه‌اندازی خیرین مدرسه‌ علمیه‌‌ساز در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: ما نسبت به خیرین مدرسه علمیه ساز کوتاهی کرده‌ایم و امید می‌رود مجموعه خیرین مدرسه علمیه در استان بوشهر راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی خیرین مدرسه‌ علمیه‌‌ساز در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران سفیران هدایت، شهرستان دشتی اظهارداشت: یکی از افتخارات شهرستان  دشتی سوابق حوزوی، علمی، فرهنگی  ادبی این شهرستان است.
امام جمعه خورموج یادآورشد: شخصیت‌های علمی فراوانی از این شهرستان در حوزه کهن نجف تحصیل کردند که یکی از آن‌ها را می‌توان آیت الله میرازاحمد دشتی نجفی نام برد.
وی روستای 70 خانواری میانخره دشتی را یکی از مراکز فعال حوزه علمیه با سابقه تاریخی 100 سال پیش در کشور عنوان کرد و گفت: این مرکز حوزوی حداقل 26 شاگرد نامدار را به جامعه معرفی که یکی از شخصیت‌های برجسته آیت الله میرزا احمد دشتی نجفی است.
مصلح تصریح کرد: جا دارد شهرستان دشتی یکی از مراکز حوزوی در استان بوشهر قلمداد شود.
وی با تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نسبت به شهرستان دشتی خاطر نشان کرد: مدرسه سفیران هدایت که ساختمان آن در سال 53 با پیگیری‌های مرحوم  آیت الله دشتی نجفی و ابطحی احداث شد و تا اوائل پیروزی انقلاب هم دائر بود و تعداد زیادی در این مدرسه کسب علم کرده‌اند که در سطح کشور می‌درخشند.
رئیس فرهنگ عمومی دشتی افزود: به علل مختلف بعد از پیروزی انقلاب مدتی این مدرسه به تعطیلی کشیده شد و تبدیل به خوابگاه کمیته شد و در سال 83 امام جمعه سابق شهر خورموج با پیگیری‌هایی که کردند مجددا این مدرسه از نوع کوتاه مدت باز گشایی شد
 روستاها، بخش‌ها، مراکزنظامی، انتظامی، آموزشی، آموزش عالی و... مختلف احتیاج به روحانی دارند و باید خروجی مدرسه علمیه زودتر انجام گیرد و دوره‌های کوتاه مدت که تعریف شده است برهمین مبنا است.
مصلح گفت: بیش از 50 مدرسه علمیه سفیران هدایت در سطح کشور فعال است که یکی از آن‌ها در شهرستان دشتی است؛ از سال 83 تاکنون توسط مدرسه علمیه سفیران هدایت دو دوره فارغ التحصیل داشتیم که عده ای برای کارشناسی ارشد در قم ادامه تحصیل می‌دهند و تعدادی از این طلبه‌ها غیر حضوری مشغول به تحصیل در رشته کارشناسی ارشد و تعدادی از در شهرستان در مراکز مختلف مشغول به تحصیل هستند.
مصلح با اشاره به اینکه در سال آینده دبیرستان المهدی وابسته به حوزه علمیه قم در دشتی راه اندازی می‌شود، افزود: در سال آینده دوره دراز مدت در حوزه علمیه خورموج راه اندازی می‌شود.
وی گفت: زمین مدرسه علمیه سابق که دارای یک‌هزار متر زمین است و با حمایت مرکز حوزه علمیه استان صورت گرفته یک ضلع آن بازسازی شده است که می‌تواند فقط در کوتاه مدت پاسخگو باشد ولی با توجه به افق بلندی که باید برای آینده ببینیم پاسخگو نیست.
خطیب نماز جمعه خورموج با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز تا کنون هزاران مدرسه در کشور احداث کرده‌اند تصریح کرد: ما نسبت به خیرین مدرسه علمیه ساز کوتایی کرده‌ایم و امید می‌رود مجموعه خیرین مدرسه علمیه در استان بوشهر راه‌اندازی شود.
مصلح افزود: مدرسه علمیه خواهران در شهرستان در صورتی که زمینی واگذار شود احداث می‌شود.
وی یادآورشد: مدرسه المهدی خورموج سه سال است که راه اندازی شده است که در مقطع راهنمایی سال گذشته تحصیلی پنج نفر از دانش آموزان آن جذب حوزه‌های علمیه کشور شده‌اند و در سال تحصیلی جدید نیز100 نفر دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول