اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تأکید کرد:

لزوم تبیین نگاه مفهومی در ارتباط با دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان بر لزوم تبیین نگاه مفهومی در زمینه دفاع مقدس تأکید کرد.

لزوم تبیین نگاه مفهومی در ارتباط با دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالرضا آزادی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان و اساتید بسیجی استان همدان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس در سال جاری با بیداری جهان اسلام همراه شده است که البته امام خمینی(ره) در بیانات ارزشمند خود در اسفندماه سال 67 با زبانی رسا و به یادماندنی، بیداری اسلامی را پیش‌بینی کرده و وقوع آن را به مسلمانان نوید داده بود.
وی با اشاره به فرازهایی از بیانات امام راحل(ره) در زمان دفاع مقدس، ابراز داشت: این دوران مایه عزت و افتخار ما است و با این وصف اگر بخواهیم هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم باید در تبیین برگ زرین این عزت و افتخار به درستی گام برداریم چرا که امسال این هفته، خود، تاریخ‌ساز شده است.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به تحولات منطقه، خاطرنشان کرد: سقوط طاغوت‌ها و فرعونها و در نهایت بیداری اسلامی در جهان امروز نشأت گرفته از پایمردی ایثارگران و مجاهدان دلیرانه هشت سال دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: موضوعات امروز جهان اسلام در حال حاضر نشانگر این مهم است که نگاه ما به دفاع مقدس، رویدادمحور و مناسبت‌محور نیست بلکه چیزی فراتر از آن باید به این رخداد ارزشمند، نگریست چون ما باید ببینیم که در این دوران به واقع چه حماسه‌ای رقم خورد.
آزادی با تأکید بر لزوم تبیین نگاه مفهومی به دفاع مقدس، تصریح کرد: این رخداد عظیم باید به خوبی در جامعه و خصوصاً برای نسل جوان تبیین شود.
وی خطاب به اساتید حاضر در جلسه، نقش این قشر را در تبیین صحیح ارزشهای دوران دفاع مقدس برای نسل جوان و دانشجویان بی‌بدیل دانست و عنوان کرد: شما به درستی میتوانید مفاهیم تاریخ ساز دفاع مقدس و رشادت‌های ایثارگران را برای نسل جوان تبیین و بازگو کنید.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان متذکر شد: پیشکسوتان جهاد و شهادت این مرز و بوم به هر میزان که در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس پیشگام شده‌اند، به وظیفه ارزشی خود عمل کرده و در پیشگاه خداوند خود سربلند هستند.
وی با بیان اینکه در دفاع مقدس سربلند بیرون آمدیم، تصریح کرد: امروز نیز ما در معرض امتحان هستیم و با این وصف باید ببینیم همانند دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، میتوانیم از این امتحان نیز سربلند بیرون بیاییم و برگ زرین دیگری را برای نسلهای آینده به ارمغان آوریم.
آزادی با بیان اینکه لحظه لحظه دوران دفاع مقدس، گنجینه ای با ارزش است، گفت: این گنجینه اگر به درستی تفسیر و تبیین شود می‌تواند بر روی سرنوشت انسان‌های کثیری تأثیرگذار باشد که در این راستا باید دید که آیا ما توانسته‌ایم همه حقایق این دوران را تفسیر و تبیین کرده و به رسالت خود عمل کنیم یا خیر؟
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا نیز با بیان اینکه ما جنگ را مطلوب نمی‌دانیم، اظهار داشت: ما جنگ و دفاع مقدس ایران را مقدس میدانیم چرا که این دفاع برگرفته از آموزه‌های اصیل دین اسلام و مبتنی بر مکتب امام جعفر صادق(ع) است و ما به آن مفتخر هستیم.
حجت الاسلام مصطفی رستمی خطاب به اساتید پیشکسوت جهاد و شهادت حاضر در جلسه، خاطرنشان کرد: شما در عرصه جنگ و جبهه به درستی به رسالت خود عمل کرده و امروز نیز این رسالت ارزشی را ادامه داده اید و به اثبات رسانده‌اید.
وی در پایان با بیان اینکه افرادی نیز بودند که به جبهه رفتند اما امروز ارزش‌های مقدس آن دوران در رفتارهای آنان بازخوردی نداشته و در دفتر اعمالشان نیز چیزی دیده نمی‌شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه در زمان جنگ در راستای حفظ آرمان‌ها و ارزشها ایستادگی کردیم امروز نیز باید این راه را ادامه داده و در مقابل هجمه‌ها به درستی ایستادگی کنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول