اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

ولایت فقیه رکن رکین نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان مشروعیت تمام‌ منصب‌ها و قوای نظام اسلامی را با ولایت فقیه دانست و گفت: ولایت فقیه رکن رکین نظام الهی محسوب می‌شود.

ولایت فقیه رکن رکین نظام اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی چهارشنبه‌ شب در جمع بسیجیان نهبندان که به منظور دیدار با امام جمعه شهرستان و تجدید پیمان با آرمان‌های امام(ره) و شهیدان گردهم آمده بودند، اظهار کرد: تبعیت از ولایت فقیه یک اصل مهم برای پیشرفت و ترقی نظام اسلامی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه ولایت فقیه به عنوان رکن رکین نظام و دارای جایگاه بسیار مهم در اسلام است، تصریح کرد: در حقیقت تمام‌ منصب‌ها و قوای نظام با ولایت فقیه مشروعیت پیدا می‌کنند.
امام جمعه نهبندان ولایت‌مداری را به عنوان یک ویژگی مهم برای انسان مومن برشمرد و افزود: تبعیت از ولی فقیه زمان سبب موفقیت و سعادت انسان می‌شود.
خزاعی عنوان کرد: دشمن هم‌اکنون برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی رأس هرم حاکمیت اسلامی یعنی ولایت فقیه را مورد هدف قرار داده و با ایجاد تفرقه و نفاق بین مردم و ولایت می‌خواهد اهداف شوم خود را تحقق بخشد که ملت همانند گذشته با حمایت و ولایت‌مداری خویش می‌توانند تمام‌ نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.
وی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس به عنوان دورانی طلایی و سراسر اتحاد، اخلاص، معنویت و مقاومت است که ملت و رزمندگان رشید ایران در رویارویی با تمام‌ دشمنان اسلام حماسه‌ای شگفت‌آور را پدید آوردند و جواب دندان‌شکنی به دشمنان شرق و غرب دادند.
امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس ادامه نهضت کربلا و قیام امام حسین(ع) برای احقاق حق بود، اظهار کرد: خدامحوری، ولایت‌مداری و الگوبرداری از سیره سید‌الشهدا(ع) و قیام کربلا از عمده ویژگی‌های مردان و جوانان با شهامت این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس بود.
خزاعی گرامیداشت ایام‌الله‌ها و مناسبت‌های مختلف را از توصیه‌های قرآن کریم و اولیا خداوند عنوان کرد و افزود: گرامیداشت دفاع مقدس همانند زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) و نهضت عاشورا در تبیین فرهنگ‌ها و ارزش‌های الهی موثر است.
وی با بیان اینکه پاسداشت ایام‌الله‌ها و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان در حقیقت تعظیم شعائر اسلامی محسوب می‌شود، تصریح کرد: خداوند در قرآن خطاب به پیامبران می‌فرماید که روزهای مهم و سرنوشت ساز را برای مردم بازگو و تبیین کنند.
امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه تبیین فرهنگ دفاع مقدس در جامعه کنونی ضروری است، گفت: ابعاد، ویژگی‌های رزمندگان و شاخص‌های دوران دفاع مقدس باید در بین مردم به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب ترویج و نهادینه شود.
خزاعی اظهار کرد: نسل جوان امروزی برای موفقیت در عرصه‌های مختلف باید با آموزه‌ها و فرهنگ‌های دینی آشنا شوند مسیر زندگی از سیره و منش اولیا خداوند الگوبرداری کنند و با ادامه دادن راه شهیدان و عمل به اهداف آنها می‌توانند همانند شهیدان برای این انقلاب و نظام افتخار و اقتدار را به ارمغان آورند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول