اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر ساری مطرح کرد:

تخلیه فاضلاب زندان ساری در رودخانه تجن

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر ساری از رهاشدن فاضلاب زندان ساری به رودخانه تجن خبر داد.

تخلیه فاضلاب زندان ساری در رودخانه تجن
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جمال باقری شامگاه یکشنبه در سیصد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت: بارها عنوان شده مخازن زباله سطح شهر نیاز به شست و شو دارند.
باقری با بیان اینکه وجود شیرابه در این مخازن تهدیدی برای بهداشت عمومی و محیط است، افزود: درباره وضعیت این مخازن باید تصمیم جدی گرفته شود.
وی درباره ساماندهی متکدیان با بیان اینکه شورا مصوب کرده است 50 درصد از هزینه‌های این کار را قبول کند، ادامه داد: یک سازمان مردم نهاد با نظارت بهزیستی طی مناقصه‌ای به عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شده و به‌زودی کار را آغاز می‌کند.
باقری در ادامه با اشاره به رها شدن فاضلاب زندان ساری به رودخانه تجن، بیان داشت: ما متولیان واقعی شهر بوده و چشم شهروندان به عملکرد ما است در حالی که فاضلاب زندان همچنان در رودخانه تجن تخلیه می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: نتایج آزمایشگاهی محیط زیست در این باره فاجعه بار است و میزان آلودگی در تجن بالا است.
  
* احداث پل روگذر سه‌راه جویبار لغو شد
رئیس شورای شهر ساری نیز ابراز داشت: احداث پل روگذر سه راه جویبار لغو شده و هزینه آن صرف بازگشایی مسیر کمربندی در این قسمت می‌شود.
فرامرز نقیبی با اشاره به اینکه 17 میلیارد و 300 میلیون تومان سهم وزارت کشور و وزارت راه و 3 میلیارد و 300 میلیون تومان هم تعهد استانداری است، افزود: با پرداخت این مبالغ امیدواریم تا پایان سال بازگشایی انجام شود.
وی یادآور شد: درباره حقوق شهرداری و شورا درباره فروشگاه رفاه بنا بر این است در نخستین جلسه کمیسیون ماده 77 نماینده استانداری، نامه مرتبط را امضا کند تا شهرداری و شورا به حقوق حقه خود دست یابند.
نقیبی از شهردار ساری خواست تا در پایان هر ماه مبالغی که برای کسر پارکینگ پرداخت می‌شود صرفا برای احداث پارکینگ لحاظ شود.
 
* تک‌شیفته کردن مدارس نوعی عوام‌فریبی
دیگر عضو شورای شهر ساری نیز تک‌شیفته کردن مدارس را نوعی عوام‌فریبی دانست و گفت: این کار صرفا کاهش نیروی انسانی و کاهش بازدهی آموزش و پرورش است.
سید محمد آقامیری با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه‌ها جلوتر از فرامین رهبری حرکت نکرده و روح پرسشگری و انتقاد را از دانشجویان نگیرند، خاطرنشان کرد: اگر دانشجوی امروز پرسشگر نباشد نسل آینده خمود و محافظه کار خواهد بود.
وی یادآور شد: مساله تفکیک جنسیتی که مدتی است در مطبوعات مطرح است با نظر دانشجویان انجام شود.
این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه انجام تمام عملیات از طریق سازمان‌های شهرداری به منزله دور زدن شورای شهر است، گفت: هیچ یک از سازمان‌های شهرداری آیین‌نامه مالی ندارند و اگر سازمان بازرسی وارد شود قطعاً تخلف منظور می‌شود.
وی با بیان اینکه ساری حدود 15 هزار فرهنگی دارد، پیشنهاد تاسیس سازمان امور فرهنگی شهرداری را داد و تصریح کرد: بدخواهان بدانند ارادتی که من به شهردار ساری دارم هیچ کسی ندارد، اما این ارادت باعث نمی‌شود تذکراتی که به شهردار می‌دهم پیگیری نشود.
به گزارش فارس، معاون خدمات شهری شهرداری ساری نیز در این نشست و در همین باره گفت: در خصوص فاضلاب زندان به اتفاق یکی از کارشناسان محیط زیست طی سه مرحله نمونه‌برداری انجام شد که نتیجه آلودگی 100 درصد و حتی فراتر از آن است.
علیزاده افزود: تنها کاری که انجام شده این است که لوله‌ای که در بالادست رودخانه رها می‌شد را لوله‌کشی کرده و به پایین رودخانه آورده‌اند که که مستقیم وارد زمین‌های زراعی می‌شود.
شهردار ساری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر نیز بیان داشت: هفته دفاع مقدس یادآور دلاورمردی‌های بهترین انسان‌های خدا و فرزندان این مرز و بوم است.
سید علی حجازی با بیان اینکه احداث روگذر تقاطع سه راه جویبار به کمربندی فعلا حذف شد، افزود: با توجه به اینکه احداث این روگذر هزینه هنگفتی دارد اعتبار آن را برای آزاد سازی مسیر لحاظ کردند.
وی خاطرنشان کرد: تا به امروز جریمه کسر پارکینگ را فقط برای بهبود عبور و مرور هزینه کردیم و غیر از این نبوده است.
شهردار مرکز استان درباره آسفالت و لکه‌گیری معابر سطح شهر اذعان داشت: هفته گذشته یک میلیارد تومان به حساب سازمان عمران واریز شد.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول