اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار سامان:

تصفیه‌خانه فاضلاب روستای چم‌زین احداث می‎شود

خبرگزاری فارس: بخشدار سامان از آغاز عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب روستای چم‎‌زین در بخش سامان خبر داد.

تصفیه‌خانه فاضلاب روستای چم‌زین احداث می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اصغر مظفری صبح امروز در نشست شورای اداری این بخش اظهار داشت: در هر جامعه‌ای فاضلاب و آلاینده‌های هوا تولید می‌شود و فاضلاب تولید شده ضرورتا باید دوباره به آن بازگردد، هرگاه فاضلاب تصفیه نشده تجمع پیدا کند، تجزیه مواد ارگانیک موجود در آن منتهی به وضعیت آزاردهنده‌ای از جمله تولید گازهای بدبو می‌شود.
وی افزود: به‌ علاوه فاضلاب تصفیه نشده حاوی تعداد زیادی از میکروارگانیسم‌های بیماری‌زاست که می‌توانند در بدن انسان رشد کنند، فاضلاب همچنین حاوی مواد غذایی مناسب برای رشد گیاهان بوده و ممکن است حاوی ترکیبات سمی و یا ترکیباتی با قابلیت ایجاد سرطان نیز باشد.
مظفری خاطرنشان کرد: بر همین اساس حذف سریع و بدون مشکل فاضلاب از منابع تولیدکننده آن، تصفیه، آماده‌سازی برای استفاده مجدد و یا دفع به محیط امری ضروری در راستای حفظ سلامتی افراد و نیز محیط زیست لازم است.
بخشدار سامان در ادامه از تشکیل کمیته اشتغال بخش سامان خبر داد و گفت: این کمیته با عضویت شورای اسلامی شهر سامان، مسئول بهزیستی سامان و مسئول کمیته امداد این بخش با مشارکت تمامی دهیاران تشکیل شد.
وی توسعه زیرساخت‌های اشتغال در بخش سامان را از مهم‌ترین اهداف تشکیل کمیته اشتغال عنوان کرد و گفت: تحول اقتصادی و فرهنگ‌سازی برای ایجاد اشتغال خانگی، کارآفرینی و کاریابی از دیگر اهداف تشکیل این کمیته است.
مظفری در ادامه با بیان اینکه صنعت گردشگری در دنیای امروز به‌ عنوان فرصت مناسب برای ایجاد اشتغال در هر منطقه مدنظر قرار می‌گیرد، افزود: امروزه بسیاری از گردشگران حرفه‌ای ترجیح می‌دهند به جای دیدار صرف از مکان‌های تاریخی، به طبیعت‌گردی در مسیرها و مناطق بکر و تازه بپردازند که این شاخه از صنعت گردشگری را با نام اکوتوریسم می‌شناسیم.
وی اضافه کرد: هرچه که صنعت گردشگری در دنیا توسعه می‌یابد، رفته ‌رفته طبیعت‌گردی نیز در میان گونه‌های مختلف گردشگری از جایگاه ویژه‌ و رشد قابل توجهی برخوردار می‌شود، به‌ طوریکه در 20 سال اخیر شاهد گسترش سریع فعالیت‌های مرتبط با طبیعت‌گردی در سراسر جهان بوده‌ایم.
مظفری با اشاره به طبیعت بکر سامان، گفت: سامان با برخورداری از جاذبه‌های زیستی بسیار زیبا در کنار جاذبه‌های تاریخی می‌تواند از قطب‌های مهم جذب گردشگران طبیعت در ایران و جهان محسوب شود.
وی در ادامه از آغاز عملیات زیرسازی و آسفالت روستای چم‌زین توسط بنیاد مسکن شهرستان شهرکرد خبر داد و افزود: اجرای این طرح با تخصیص 900 میلیون ریال اعتبار از سوی بنیاد مسکن شهرستان شهرکرد اجرایی خواهد شد.
مظفری اضافه کرد: همچنین طرح تأمین روشنایی ورودی و معابر روستا و نصب علائم از سه‌راهی هتل تا پل چلوان در حال پیگیری است که به ‎زودی عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول