اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان محیط زیست صورت گرفت؛

بهره‌برداری از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شرکت ایریکو ابهر

خبرگزاری فارس: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شرکت ایریکو ابهر با حضور رئیس سازمان محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شرکت ایریکو ابهر
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، تصفیه‌خانه فاضلاب شرکت ایریکو ابهر صبح امروز با حضور رئیس سازمان محیط زیست، استاندار زنجان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان به بهره‌برداری رسید.
فاضلاب تولیدی شرکت ایریکو از نوع انسانی بوده و روش تصفیه آن لجن فعال است، که حجم آن در مجموع فازهای یک و دو 140 مترمکعب در روز پیش‌بینی شده است که هم‌اکنون با توجه به اجرای فاز یک و عدم بهره‌برداری از دوش و رختکن به دلیل عدم تامین آب لوله‌کشی میزان فاضلاب روزانه شش مترمکعب بوده که در فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پس از انجام مطالعه‌های اولیه و طراحی مقدماتی سیستم تصفیه‌خانه در سال 84، بالغ بر 3 هزار متر لوله‌‌کشی و تعداد 98 عدد منهول تا پایان سال 87 اجرا و در نهایت در سال 88 قرارداد، تکمیل طراحی و مشاوره و اجرا برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب منعقد شد.
شبکه انتقال پساب این پروژه 2 هزار و 300 متر است که در فضای سبز شرکت چهار هکتار بوده و مورد مصرف روزانه قرار می‌گیرد.
هزینه‌های مصرف شده برای اجرای این پروژه 10 میلیارد ریال است که سیستم تزریق آن به صورت پکیج دو عدد مخزن با ظرفیت 200 لیتری، دو فیلتر شنی که سند فیلتر با ورق شش میلی‌متری با پوشش زینکا و اپوکسی زینکریج با 200 کیلو سیلیس است.
پمپ سند فیلتر این پروژه کف‌کش با دبی 200 تا 700 لیتر در دقیقه و 6.5 تا 16.7 متر هد بوده و پمپ آبیاری، سانتریفیوز با دبی هفت متر مکعب در ساعت و هد 13.4 متر است.
شرکت صنایع ریلی ایران خودرو «ایریکو» در سال 82 در زمینی به مساحت 52 هکتار در ابهر احداث شده و ظرفیت تولید سالانه 200 دستگاه واگن مسافری را داراست.
واگن‌های مترو، ریل‌باس، قطار سبک شهری و منوریل محصولاتی هستند که شرکت اریکو تولید آنها را هدف‌گذاری کرده است تا ضمن قرارداد با شرکت‌های متقاضی نسبت به ساخت و تولید آن اقدام کند.
این شرکت همچنین به عنوان کارخانه تعمیرات اساسی امکان خدمات‌دهی تعمیرات واگن‌های مسافری مترو و راه‌آهن را فراهم می‌کند.
قطارهای ریل‌باس از چهار واگن با ظرفیت 336 مسافر تشکیل شده و با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت در مسیرهای کوتاه حومه‌ای شهرهای بزرگ به کار گرفته می‌شوند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول