اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد؛

500 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام شبکه فاضلاب نیاز است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: به منظور اتمام شبکه فاضلاب مشهد 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

500 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام شبکه فاضلاب نیاز است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن شاه عالمی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر مشهد که در تالار شورای شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بخش‌هایی که در اجرای شبکه فاضلاب مشهد(اگو) نیازمند مساعدت هستیم در حوزه تصفیه‌خانه‌های مورد نیاز برای اجرایی شدن این پروژه است که بر این اساس و در حال حاضر در حدود500 میلیارد تومان اعتبار برای ادامه پروژه فاضلاب مشهد نیاز است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در ادامه به روند پیشرفت پروژه فاضلاب مشهد اشاره داشت و گفت: در حوزه توسعه شبکه تاکنون در حدود 42درصد پیشرفت داشته‌ایم که بر این اساس و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم شبکه داخل رینگ مشهد تا پایان سال 91 آماده تحویل شود.
شاه‌عالمی افزود: پروژه فاضلاب مشهد با فرض اینکه در محدوده غرب مشهد به پایان رسیده است عملیات اجرای آن در منطقه شرق و شمال مشهد کلید خورده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تصریح کرد: در اجرای پروژه در مناطق محروم مشهد نیز تاکنون در حدود 119کیلومتر در این مناطق پیشرفت پروژه داشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری در حدود370 کیلومتر پروژه فاضلاب در دستور کار شرکت آب و فاضلاب مشهد است ادامه داد: تا قبل از سال 85 پیشرفت فیزیکی پروژه در هیچ سالی از 80کیلومتر نبوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: در سال جاری در حدود350 کیلومتر شبکه به مناقصه گذاشته می‌شود همچنین 300 کیلومتر در آبان ماه سال جاری بازگشایی در پروژه فاضلاب مشهد خواهیم داشت.

*تامین بخشی از هزینه‌های شبکه از محل فاینانس داخلی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به تبصره سه در حوزه اجرای فاضلاب مشهد گفت: وصل این شرکت در سال 88 در حدود 9 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 98 به 10 میلیارد تومان افزایش یافت اما آنچه که مسلم است اجرای این پروژه عظیم به اعتبارات بیشتری دارد.
وی ادامه داد: آنچه که مسلم است نمی‌توان تنها و با تکیه به اعتبارات دولتی این پروژه را اجرای کرد و به روند اجرای آن سرعت بخشید که بر این اساس شرکت در نظر دارد بخشی از هزینه‌های شبکه از محل فاینانس داخلی تامین کند.
وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با اجرای حفاری در شب به منظور کاهش ترافیک در خیابان‌هایی که عملیات حفاری در آن اجرامی‌شود، گفت: بخش عمده‌ای پروژه اجرای فاضلاب مشهد در شب صورت گرفت که بر این اساس در حدود30 تا 40 کیلومتر لوله‌گذاری با قطر دو متر در سطح شهر اجرا شد بدون این که مردم متوجه این لوله‌گذاری با این وسعت شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در ارتباط با پرت آب در شبکه توزیع آب گفت: در سال 85 میزان پرت آب در حدود 23درصد بود که این رقم در سال جاری به18.5درصد رسید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول