اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسکوت گذاشتن ایجاد موزه دفاع مقدس مشهد؛

مسئولان در ایجاد موزه دفاع مقدس دچار سطحی‌نگری هستند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از مسکوت گذاشتن ایجاد موزه دفاع مقدس گفت: مسئولان در مقابل ایجاد موزه دفاع مقدس دچار سطحی‌نگری هستند.

مسئولان در ایجاد موزه دفاع مقدس دچار سطحی‌نگری هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا خواجی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ایجاد موزه دفاع مقدس که به نوعی بیانگر هویت ایران اسلامی در دوران جنگ است بارها در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد بحث شد اما درنهایت مقرر شد که در یک ساختمان چند طبقه این موزه دایر شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این پرسش که چگونه می‌توان در یک ساختمان چند طبقه تاریخ یک ملت را به نمایش جوانانی که آن را درک نکرده اند گذاشت، افزود: متاسفانه آنچه که اکنون و در ارتباط با ایجاد موزه دفاع مقدس در مشهد مشهود است نوعی سطحی‌نگری از سوی مسئولان شهری برای ایجاد این موزه است.

*مخالفت با موزه دفاع مقدس و موافقت با ایجاد هتل
رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی ادامه داد: در آن زمان با ایجاد موزه دفاع مقدس مخالفت شد و این طرح مسکوت گذاشته شد اما در ظرف کمتر از 6ماه به یک سرمایه‌گذار اجازه داده می‌‌شود که در این منطقه اقدام به ایجاد یک هتل آپارتمان کند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وجود مجتمع آیه‌ها یکی از دلایل مخالفت برای ایجاد این موزه باتوجه به یکسان بودن کاربری آن اظهار داشت: مجتمع آیه‌ها یکی از اقدامات ارزشمندی بود که برای ارائه آثار دفاع مقدس ساخته شد و در این راستا نیز در یک سوله تمام تاریخ به صورت مجسم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
خواجی ادامه داد: در مجتمع آیه‌ها در یک سوله تاریخ به صورت مجسم ارائه شده است این درحالی است که اگر زمین و عرصه بیشتری در اختیار قرار گیرد می‌توان یک مجموعه فاخر از دفاع مقدس را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در منطقه کوهسنگی آپارتمان‌هایی ایجاد می‌شود که تنها فقط مشمول عده‌ای خاص است و دراین رابطه تنها عده‌ای از افراد از این آپارتمان‌ها استفاده می‌کنند.
خواجی انتخاب مکان مناسب برای ایجاد موزه دفاع مقدس را اصلی مهم دانست و گفت: چرا برای ایجاد مجتمع‌های تجاری بهترین مکان‌ها در حاشیه خیابان‌های پر رفت و آمد انتخاب می‌شود اما در انتخاب عرصه و زمین برای ایجاد موزه دفاع مقدس دورترین نقطه در نظر گرفته می‌شود.
وی ادامه ادامه این روند را عاملی برای آسیب‌ زدن به هویت‌یابی جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه کسانی که کار فرهنگی در این شهر می‌کنند از تفکر عمیق و ریشه‌ای برای اقدامات فرهنگی برخوردار نیستند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: ادامه این روند سبب می‌شود به هویت‌یابی جوانان در عرصه کنونی به منظور آشنایی با نظام و فداکاری‌ های صورت گرفته بروز کند.
وی ایجاد موزه دفاع مقدس را کافی ندانست و گفت: رشادت‌‌ها و دلاوری‌های مردم این سرزمین نمی‌توان با یک موزه به تصویر کشید و بهتر است در این حوزه یک مجتمع دایر شود که در آن بخش‌های گوناگون نظیر سینما دفاع مقدس، ارائه صوت  و تصویر از شهیدان انقلاب و جنگ تحمیلی و در نهایت ساخت فضایی نزدیک به فضای جنگ آن دوران منظور شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: تازمانی که سطحی‌نگری در مسئله دفاع مقدس در میان مسئولان و به‌ویژه مسئولان فرهنگی ریشه دوانده باشد نمی‌توان شاهد ایجاد موزه دفاع مقدس بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول