اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خبر داد‌:

توسعه علوم انسانی در مدارس استعدادهای درخشان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: تاسیس و توسعه رشته علوم انسانی در این مدارس نیز از جمله موارد دیگری است که در مدارس سمپاد در سال تحصیلی جدید اتفاق افتاده است.

توسعه علوم انسانی در مدارس استعدادهای درخشان
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالامیر عرفی ظهر امروز در حاشیه برنامه‌های آغاز سال تحصیلی جدید در بوشهر اظهار داشت: مدارس سمپاد و استعدادهای درخشان امسال علاوه بر اینکه از نظر آماری 2.5 برابری پیدا کرده‌اند یک سری محدودیت‌هایی که برای جذب در این مدارس بود نیز برداشته شده است.
عرفی گفت: تاسیس معاونت پرورشی مدارس سمپاد و استعدادهای درخشان در سطح ستاد از جمله اقدامات مهم این وزارتخانه در سال جدید است.
وی بدون اشاره به تعداد مدارس و دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان گفت: با توجه به اینکه این مدارس خاص و ویژه هستند با طراحی این معاونت برنامه‌های پرورشی این مدارس نیز به صورت خاص برنامه‌ریزی و طراحی می‌شود.
عرفی یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب برای نخبگان کشور تمایل آنها به سمت رشته‌های علوم انسانی است این وزارتخانه در سال جاری نهایت تلاش خود را برای جذب هرچه بیشتر دانش آموزان فرهیخته به سمت رشته‌های علوم انسانی انجام داده است.
وی در ارتباط با مرکز سنجش نیز گفت: مهم‌ترین کار در مرکز سنجش ایجاد ظرفیت جدید در این مرکز تحت عنوان افزایش حق‌الزحمه‌های مجریان امتحانات هماهنگ و نهایی کشور است که با این کار انگیزه بیشتری در میان مجریان برای برگزاری ارزشیابی بهتر به وجود آورده است.
عرفی اضافه کرد: در این راستا برای خیلی از افراد که قبلا در امتحانات ورود داشته‌اند ولی زحمات آنها دیده نمی‌شد مواردی مثل گروه‌های آموزشی در نظر گرفته شده که می‌توانند نظارت خود را در تصحیح امتحانات داشته باشند.
وی یادآور شد: همچنین در حوزه های اجرا نیز سعی شده بیشترین رقم‌ها برای روسای و منشیان اجرا در نظر گرفته شود که با این اصلاحیه‌ها و ابلاغی که شده امیدواریم شاهد تحول خوبی در عرصه برگزاری امتحانات داشته باشیم.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به محورهای عمده پیام وزیر آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدیدگفت: محوری‌ترین و بنیادی‌ترین پیام ورزی آموزش و پرورش اعتبار‌بخشی به مدارس کشور بود.
عرفی اظهار داشت: توسعه مدارس شبانه‌روزی دولتی برای دانش آموزان مستعد، رشد و توسعه مدارس قرآنی از دیگر محورهای عمده پیام وزیر آموزش و پرورش بوده است.
وی با بیان اینکه با حضور حاجی‌ بابایی مسائل مالی در وزارت آموزش و پرورش سامان یافت، افزود: هدف همکاران فرهنگی ما در بوشهر خدمت در عرصه تعلیم و تربیت است و دانش اموزان با کمترین دغدغه در کلاس درس حاضر می‌شوند.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در نظام تعلیم و تربیت تنها تعلیم و آموزش ملاک نیست و در کنار آن به مسائل پرورشی نیز باید اهمیت بدهیم.
عرفی با بیان اینکه معیار ارزشیابی مدارس تیزهوشان قبولی کنکور و المپیادهاست، گفت: چیزی که ملت ایران را در جهان الگو قرار داده ارزش‌هایی همچون ایثار، گذشت، عفاف و ...است که به آن پایبند است.
عرفی در ارتباط با آزمون‌هایی که از طرف مراکز خصوصی برای دانش آموزان برگزار می‌شود نیز گفت: این امتحانات علاوه بر ایجاد دغدغه برای خانواده‌ها موجب ایجاد بار مالی مضاعف و ایجاد باورهای کاذب نیز می‌شود که ساماندهی این امتحانات در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در همین راستا مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش بدنبال ساماندهی این آزمونها برآمده‌ایم و دستور العملی در این زمینه تهیه شده که بنا داریم هر آزمونی که در آموزش و پرورش برگزار می‌شود باید با تایید و موافقت معاونت مربوطه باشد و این امتحانات با طراحی سوالات استاندارد در راستای اهداف آموزشی باشند و همچنین تداخلی با سایر امتحانات دیگر دانش آموزان نداشته باشند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول