اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

آموزش و پرورش امانت‌دار بهترین ثروت‌هاست

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: خانواده‌ها باید اطمینان داشته باشند که آموزش و پرورش امانت‌دار بهترین ثروت‌‌های آنهاست که به نظام تعلیم و تربیت سپرده شده‌‌اند.

آموزش و پرورش امانت‌دار بهترین ثروت‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در آموزشگاه 22 بهمن اسدیه اظهار داشت: ایجاد رشته‌های تجربی، ریاضی و فیزیک در مقطع متوسطه پسران یکی از نیازهای ضروری شهر اسدیه است.
وی افزود: جشن جوانه‌‌ها برای دانش‌آموزان اول راهنمایی سراسر کشور با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان و اولیای آنها با مقررات این مدارس برگزار می‌شود.
فرماندار درمیان با اشاره به نقش انجمن‌های اولیاء و مربیان در مشارکت برای بهبود نظام تعلیم و تربیت در شهرستان مرزی درمیان اضافه کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه فکرساز، فرهنگ‌ساز، فضاساز و‌ در نهایت انسان‌ساز است.
براتی از آموزش و پرورش به عنوان محل رشد و رویش انسان‌ها یاد کرد و ادامه داد: فرهنگیان جهادگران میادین فرهنگی هستند و بذل سخاوتمندانه همه توان، تلاش و استعداد از ویژگی‌های حرکت‌های جهادی است.
وی حرکت در مسیر جهاد اقتصادی را رویکرد آموزش و پرورش شهرستان دانست و افزود: این نام و عنوان برآمده از دو واژه آشنای «جهاد» و «اقتصاد» است.
فرماندار درمیان گفت: جهاد و حرکت‌های جهادی چند ویژگی قطعی دارند که شامل جهت‌گیری ارزشی، خدایی، آرمان طلبانه و فارغ از خودخواهی و منفعت طلبی است.
براتی ماهیت حرکت‌های جهادی را غیرتشریفاتی، بی‌تکلف، روان، سرعتی و شتابنده دانست و یادآور شد: وقتی یک حرکت عادی به یک حرکت جهادی تبدیل می‌شود باید منتظر رخ دادن شگفتی‌ها بود همچنین با جهادی که منبع اندیشه، اراده، اخلاص، اهتمام و اقدام است می‌توان معجزه‌ها را نه یک بار که به طور پیاپی پدید آورد.  
وی واژه «اقتصاد» در لغت را به معنای میانه‌روی و پرهیز از افراط و تفریط عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در اصطلاح اقتصاد را به علم اختصاص منابع محدود برای رفع نیازهای نامحدود می‌گویند و موضوع علم اقتصاد نیز به مطالعه چگونگی تجمیع، توزیع و تدبیر مصرفی ثروت که شامل دارایی‌ها و درآمدها است می‌پردازد.
فرماندار درمیان با بیان اینکه تبیین و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت از مکانیزم‌های دفاعی اسلام برای تسلیح جامعه در برابر هجوم فرهنگ‌های غیرخودی است، ابراز داشت: ایثارگری و شهادت‌طلبی نقش به سزایی در حفظ دین و ارزش‌های آن و استقلال کشور ایفا می‌کند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان درمیان با اشاره به نقش مدارس در صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: فرهنگ و ادب هر ملتی سرمایه بی‌نظیری برای تثبیت نظام ارزشی و کسب استقلال و هویت جوانان و نوجوانان آن ملت است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول