اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تغذیه و سلامت خانواده/

مصرف آب همراه با غذا خطر بروز سرطان معده را افزایش میدهد

خبرگزاری فارس: یک متخصص داخلی گفت: مصرف آب همراه با غذا سرطان معده، یبوست، ریزش مو و موخوره، زخم معده و ضعف بینایی را به همراه دارد

مصرف آب همراه با غذا خطر بروز سرطان معده را افزایش میدهد
سید علی ابوالحبیب، متخصص داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: افرادی که هنگام غذا خوردن آب مصرف می‌کنند، بیشتر مبتلا به‌ یبوست مزاج و سوءهاضمه می‌شوند.

وی گفت: زخم معده و زخم اثنی‌عشر، کولیت یا قولنج روده، شقاق مقعد، انگل،‌ بوی بد دهان، حساس و زودرنج شدن، عصبانی شدن،‌ عفونت‌های کلیه، ناراحتی‌های پوستی، ریزش مو و موخوره و لکه‌های سیاه و قهوه‌ای صورت و بدن و مهمتر از همه ضعف‌ بینایی از پیامدهای مصرف آب همراه با غذاست.

این متخصص داخلی بیان داشت: کسانی که هنگام مصرف غذا آب می‌خورند، دچار سوء هاضمه شده و دریچه پیلور معده آنها ملتهب می‌شود و غذا به راحتی از آن عبور نمی‌کند یا دچار ریفلاکس گوارشی شده و همیشه ترش می‌کنند و تداوم آن نهایتاً‌ موجب سرطان دریچه پیلور و گاه دریچه ورودی معده می‌شود.

ابوالحبیب افزود: در جریان هضم غذا و بر اثر تحریک شیره گوارشی، دریچه پیلور باز می‌شود ولی اگر اختلالی در این کار صورت گیرد، این عضو کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد و بسته باقی می‌ماند و از طرف دیگر صفرا آن را تحریک کرده و باز می‌کند و مواد صفراوی وارد معده شده و موجب احساس ترشی در گلو می‌شود.

وی اضافه کرد: در واقع کار دریچه پیلور برعکس شده و موجب تورم و بسته شدن آن می‌شود و به مرور زمان معده انسان دچار سرطان می‌شود.

این متخصص داخلی ادامه داد: مصرف آب همراه با غذا موجب فاسد شدن غذا در معده می‌شود و سموم و مواد زائد بدن افزایش پیدا می‌کند همچنین موجب چاقی می‌شود.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول