اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

وزیر بهداشت خبر داد

ساخت 15 قلم داروی ضد سرطان با فناوری بسیار بالا

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت اعلام کرد: 15 قلم داروی ضد سرطان آنتی‌بادی مونوکلونال (ضد سرطان) با فناوری بسیار بالا به کمک معاونت علمی ریاست جمهوری در حال ساخت است.

ساخت 15 قلم داروی ضد سرطان با فناوری بسیار بالا
به خبرگزاری فارس، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر، گفت: این داروها بسیار گران بوده و به عنوان مثال یک دوره درمان یک بیمار با یکی از این داروها 53میلیون تومان می‌شود.
  
وی افزود: با تولید داخلی این داروها قیمت آنها 35، 40 و گاهی تا 50 درصد کاهش می‌یابد و پرداخت هزینه از جیب بیماران کاهش چشمگیری می‌یابد.
 
دستجردی با اعلام اینکه چند قلم از این داروها امسال به بازار دارویی کشور وارد خواهد شد، گفت: این داروها بسیار کیفی هستند و امکان صادرات آنها نیز وجود دارد.

وی تولید این داروها را موجب صرفه‌جویی ارزی و ارزآوری به کشور دانست و افزود: تولید داخل این داروها از خروج 300 میلیارد تومان از کشور جلوگیری کرده و با صادرات آنها حتی میتوان ارزآوری هم داشت.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه داروهای آنتی‌بادی مونوکلونال در دنیا در انحصار 2 تا 3 شرکت غربی است، اضافه کرد: امکان اینکه برخی از این داروها تا 2 ماده دیگر وارد بازار دارویی کشور شوند، وجود دارد. 

آنت‌یبادی مونوکلونال، رایج‌ترین داروهای درمان سرطان به روش ایمونوتراپی است که در آن فرآورده‌های دارویی به طور مستقیم و غیرمستقیم با دستگاه ایمنی بدن سر و کار دارند. این آنتی‌بادی‌ها در مقیاس تجاری و وسیع در آزمایشگاه‌های پیشرفته تولید می‌شوند.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول