اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
توسط دانشمند ایرانی صورت گرفت؛

طراحی و ساخت دستگاه تشخیص سرطان با قیمتی ارزان

خبرگزاری فارس: دانشمند ایرانی دانشگاه میشیگان در تلاش برای عرضه یک ابزار کم هزینه و دستی برای تشخیص سرطان در کشورهای در حال توسعه است.

طراحی و ساخت دستگاه تشخیص سرطان با قیمتی ارزان
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، خبرگزاری یونایتدپرس نوشت: «رضا نصیری» مدیر موسسه سلامت بین‌المللی دانشگاه دولتی میشیگان گفت: سرطان به عنوان دلیل اصلی مرگ و میر در کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه که تقریبا منابعی برای غربالگری سرطان ندارند، در حال ظهور است.

وی افزود: تاکنون تلاش‌های اندکی برای تشخیص سرطان در حال پیشرفت در کشورهای فقیر انجام شده است.

به گفته این دانشمند ایرانی، امروزه با کمک فناوری‌های تشخیصی و غربالگری جدید،‌ می‌توان سرطان را در این کشورها، زودهنگام تشخیص داد و از سوی دیگر فناوری‌های نوین می‌توانند بر نابرابری‌های بهداشت و درمان جهان غلبه کنند.

نصیری با همکاری سید هشام استاد دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه میشیگان دستگاه gene-z را ابداع کرده است. این دستگاه می‌تواند با آی پاد لمسی یا تبلت‌های دارای سیستم عامل اندروئید کار کند. این دستگاه کوچک می‌تواند میکرو rna و دیگر نشانگرهای ژنتیکی را بررسی کند.

میکرو rna مولکول‌های تک رشته‌ای هستند که ژن‌ها را تنظیم می‌کنند.

این دستگاه توانایی غربالگری نشانگرهای سرطان را با هزینه بسیار کم دارد. این دستگاه دستی است و با باتری قابل شارژ یا انرژی خورشیدی کار می‌کند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول