اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس؛

گلزار شهدای آبادان عطرافشانی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با روز آغازین هفته دفاع مقدس، گلزار شهدای آبادان غبارروبی و عطرافشانی شد.

گلزار شهدای آبادان عطرافشانی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان فرماندار ویژه آبادان در مراسم آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در گلزار شهدای این شهر اظهار داشت: مردم کشور ما در مقابل تهاجم بیگانگان دلیرانه ایستادگی کردند و با ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی در هشت سال دفاع مقدس توانستند اهداف دشمنان انقلاب اسلامی را به یأس تبدیل کنند.
بهرام ایلخاص‌زاده با اشاره به اینکه رژیم صدام در آن دوران توسط شرق و غرب حمایت می‌شد، تصریح کرد: رزمندگان جانانه در مقابل دشمنان ایستادگی و حتی برای نخستین بار در تاریخ ایران اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس، با اولویت فرهنگ شهادت برگزار می شود تصریح کرد: در طول این هفته برنامه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی بسیاری در رابطه با دفاع مقدس اجرا می‌شود که می‌توان به دیدار با ائمه جمعه، سرکشی از خانواده شهدا، غبارروبی و گلباران مزار شهدا، پخش و نقد فیلم دفاع مقدس، مسابقات قرآنی، ادبی، نقاشی، ورزشی و فرهنگی، برپایی نمایشگاه و مراسم خاطره‌نویسی اشاره کرد.
فرماندار ویژه آبادان همچنین یادآور شد: امروز اولین برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدسژع غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا به‌منظور تجدید میثاق و عهدی دوباره با آن جان برکفان است.
به گفته وی برگزاری این مراسم‌ها به پاس قدردانی شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی است.
ایلخاص‌زاده همچنین بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر آیین‌های هفته دفاع مقدس با مشارکت تمام دستگاه‌های شهر تأکید کرد و یادآور شد: همه ما باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس در جامعه تلاش کنیم.
وی گفت:هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن، منشأ غرور ملی پایان‌ناپذیری برای مردم سلحشور ایران است.
معاون استاندار اضافه کرد: پایمردی رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی همچنین باعث به زانو درآوردن توطئه مشترک شرق و غرب برای نابودی ملت بزرگ ایران و فرصتی برای اثبات توانمندی‌های اسلام و انقلاب و کشور شد.
وی با بیان اینکه رشادت‌های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد گفت: دفاع مقدس نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می‌توان هر دشمن خیره‌سری را ناکام ساخت.
گفتنی است این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز و اقشار مختلف مردم به‌ویژه حضور نسل جوان و نوجوان و همچنین جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول