اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

دستاوردهای دفاع مقدس نباید گرفتار بحث‌های جناحی شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: در رقابت‌های انتخاباتی مردم و گروه‌های سیاسی و احزاب هوشیار باشند که این نظام مقدس و بنیان الهی از رفتار و گفتارهای مختلف آسیب نبیند.

دستاوردهای دفاع مقدس نباید گرفتار بحث‌های جناحی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از  قم، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان قم با اشاره به ایثارگری و رشادت‌های شهیدان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: پیروزی‌های اخیر سرداران سلحشور و رزمندگان فداکار سپاه اسلام در منطقه شمال شرق کشور نشانگر عظمت و اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
وی افزود: مدت‌ها بود که گروه‌های تروریستی که مورد حمایت مستقیم آمریکا قرار دارند، تلاش‌های مذبوحانه‌ای را با هدف برهم ‌زدن نظم و امنیت منطقه مرزی شمال غرب کشور داشتند و آن منطقه را ناامن کرده و تعدادی از عزیزان ما را به شهادت رساندند.
موسی‌پور افزود: سپاه سرافراز اسلام امسال عملیاتی را علیه این مزدوران آغاز کرده و با عملیات تکمیلی محل اختفای مهم جاسوسان در منطقه سردشت به تصرف سپاه اسلام در آمده و منطقه از وجود این جیره‌خواران مستکبر پاک شد.
وی با اشاره به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری در رابطه با این عبارت که جنگ یک نعمت بزرگ الهی است، عنوان کرد: امام راحل(ره) از جنگ به عنوان یک امر خیر یاد می‌کرد یعنی شری که برای ملت ایران به خیری بزرگ تبدیل شد.
استاندار قم اضافه کرد: فهم این مطلب در دوران جنگ در حالی که کشور مورد تاثیر آثار مخرب جنگ بود مشکل بود، ایشان در پایان جنگ در پذیرش قطعنامه نیز بر این امر تاکید داشت که جنگ یک نعمت بزرگ الهی است، فهم این مطلب در آن زمان نیز دشوار بود.
موسی‌پور تصریح کرد: امروز پس از گذشت سال‌ها درک این مطلب بسیار مهم است، برای اینکه اگر ما به جنگ به چشم یک دستاورد عظیم و میراث گران‌بها نگاه کنیم به راحتی نمی‌توان از کنار دفاع مقدس، جنگ و مسائل مربوط به آن گذشت و باید تامل بیشتری نسبت به آن داشته و سعی کنیم این دستاورد ارزشمند را همواره زنده نگاه داریم و از ذخایر بی‌بدیل آن برای تداوم این راه دشوار تا ظهور فرج حضرت مهدی(عج) بهره بگیریم.
وی افزود: جنگ تحمیلی عراق علیه کشور ما در حالی شروع شد که انقلاب اسلامی سال‌های آغازین پیروزی خود را می‌گذراند و امروز هیچکس تردید ندارد که این جنگ یک طراحی سازماندهی شده دشمن علیه انقلاب اسلامی بوده است.
استاندار قم عنوان کرد: این جنگ در بدترین شرایط به ما تحمیل شد زمانی که ما از لحاظ اقتصادی، سیاسی و نظامی در وضعیت آشفته و نابسامانی به سر می‌بردیم.
موسی‌پور ادامه داد: 31 سال پیش در چنین روزی جنگ تمام عیار دشمن علیه ایران آغاز شد، این جنگ نه برای سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی بلکه برای مدیریت این سقوط تحمیل شد.
وی تصریح کرد: برای دشمنان قطعی شده بود که نظامی با این مشکلات دیر یا زود سقوط خواهد کرد طراحی آنان در این جنگ این بود که سقوط را طراحی و منافع بعد از آن را به خوبی بین خود تقسیم کنند.
استاندار قم با اشاره به فرهنگ شهادت‌طلبی و تکیه مردم به عاشورا و محرم و محو مهدویت و تبعیت محض از ولی‌فقیه که رمز پیروزی نظام جمهوری اسلامی بوده است، اظهار کرد: سربازان دلیر سپاه با شهامت و شجاعت خودبینی تمام مستکبران را به خاک زده و کاری کردند که آنان به هیچ یک از اهداف خود دست نیافتند.
وی گفت: ما در هیچ جای این دنیا سراغ نداریم که دنیایی علیه یک ملت بسیج شود و نتواند کاری از پیش ببرد و این یک افتخار بی‌بدیل بر پیشانی تاریخ است که متعلق به ملت سلحشور و رزمندگان شجاع ملت ایثارگر ایران اسلامی است.
موسی‌پور با بیان اینکه روزی «دیک‌چنی» روی ناو خود در خلیج فارس اظهار داشت که ما به دنبال ناتوی عربی هستیم و نمی‌گذاریم ایران به اهداف خود برسد، ابراز کرد: امروز ناتوی عربی از هم پاشیده شده و می‌بینیم که مزدوران در منطقه خاورمیانه یکی پس از دیگری سقوط می‌کنند و این بیداری اسلامی ارکان نظام سلطه را به لرزه انداخته و این از آثار جنگ  پربرکت انقلاب الهی است.
‌وی با مقایسه دوران جنگ و زمان کنونی بیان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی در مقتدرترین وضعیت از شرایط سیاسی، اجتماعی و نظامی به سر می‌برد در حالی که هنگام آغاز جنگ در بدترین وضعیت به سر می‌بردیم‌.
استاندار قم ادامه داد: شرایط مطلوب امروز حاصل جنگ تحمیلی است که گنجینه‌ای عظیم برای ما محسوب می‌شود‌.
موسی‌پور تصریح کرد: امروز ایران اسلامی از لحاظ اقتصادی در شرایط مناسبی به سر می‌برد که می‌توان گفت، ما از لحاظ سیاسی مقتدرترین کشورها در منطقه هستیم.
وی به وضعیت کنونی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: امروز شاهد پیشرفته‌ترین سلاح‌ها برای دفاع از نظام و انقلاب هستیم.
استاندار قم گفت: اکنون ما به جنگنده، زیر دریایی، مهمات مختلف سبک و سنگین، موشک‌های گوناگون جهانی مسلح بوده که تمام اینها را مدیون جنگ هستیم.
موسی‌پور با بیان اینکه اگر جنگ نبود انقلاب اسلامی هم نبود، تصریح کرد: جنگ تحمیلی صفوف دشمن را از هم باز کرد و ما توانستیم در سایه جنگ به اتحاد برسیم و در سایه این اتحاد قدرت بی‌نظیری که از جنگ حاصل شد که توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرد.
استاندار قم جنگ را یک نعمت الهی دانست و بیان کرد: این نعمت‌ها ناشناخته است و ما باید قدر این نعمت را بدانیم و نگذاریم دستاوردهای عظیم تاریخی به فراموشی سپرده شود.
وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس موقعیتی است که این دستاوردها را احیا کرده و به نسل‌های آینده معرفی کنیم.  موسی‌پور ادامه داد: این افتخار عظیم تاریخی نباید در میان مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی به فراموشی سپرده شود چرا که هفته دفاع مقدس فرصتی است برای یادآوری آنچه که گذشتگان رقم زدند.
موسی‌پور بیان کرد: باید مراقب این دستاورد عظیم بوده و نگذاریم با مسائل جناحی دستاوردهای نظام را نادیده گرفته شود.
وی به دغدغه‌های رهبری اشاره و عنوان کرد: آیت‌الله خامنه‌ای همواره این خطر را گوشزد می‌کند که دسته‌بندی‌های احزاب‌ موجب تفرقه نشود.
استاندار قم تاکید کرد: در رقابت‌های انتخاباتی مردم و گروه‌های سیاسی و احزاب هوشیار باشند که این نظام مقدس و بنیان الهی از رفتار و گفتار ما آسیب نبیند.
انتهای پیام /ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول