اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دوازدهمین جلسه شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

شوراها از ورود به مسائل قومی پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: در دوازدهمین جلسه شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، مشکلات و موانع‌کاری شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی در این استان بررسی شد و بر پرهیز از تصمیمات جناحی و قومی تاکید شد.

شوراها از ورود به مسائل قومی پرهیز کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، دوازدهمین جلسه شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی مشکلات شوراها و شهرداری‌های این استان با حضور رئیس شورای اسلامی، مدیر کل امور شهری استانداری و قائم‌مقام سازمان همیاری شهرداری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: هفته دفاع مقدس آلبومی از خاطرات، خودگذشتگی، ایثارگری‌های رزمندگان این مرز و بوم است که باید به نحو احسن از ارزش‌های آن دوران پاسداری شود.
حسین جهادگر با اشاره به فرا رسیدن ماه مهر، بیان داشت: شوراها در برنامه‌های بازگشایی مدارس با آموزش و پرورش همکاری‌های لازم را انجام دهند.
نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌های کشور ادامه داد: شوراها و شهرداری‌ها با تعامل و همکاری، همه تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به‌کار گیرند.
جهادگر ابراز داشت: اگر شهرداری در انجام رسالت محوله خود کوتاهی و قصور کند، نمایندگان مردم در شوراها به لحاظ وظیفه ذاتی خود نباید بر سر احقاق حقوق مردم بی‌تفاوت باشند.
وی عنوان کرد: از طرف دیگر شوراها باید یار و مددکار شهرداری‌ها باشند و آن‌ها را در انجام امور خطیر مدیریت شهری کمک کنند و در یک مجموعه همدل و همراه، عمران و آبادانی شهرها و روستاها این استان را رقم بزنند. 
مدیر کل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: شوراها به‌عنوان مغز متفکر شهرداری‌ها باید با برنامه‌ریزی و ایجاد طرح‌های مناسب منطقه جغرافیایی خود به‌دنبال توسعه شهری و دادن خدمات به مردم باشند.
حسین سهمگین افزود: شهرداری‌ها، با همکاری شوراها توان ایجاد درآمدهای پایدار را دارند.
وی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی و ادارات مطالبات شهرداریهای را پرداخت نمایند یادآور شد: با پرداخت مطالبات شهرداری روند توسعه و خدمات شهری تسریع پیدا خواهند کرد.
مدیر کل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثریت اعضای شوراها به شرح وظایف قانونی خود مطلع نیستند، تشکیل دوره‌های آموزشی شوراها در سطح استان ضروری است.
وی گفت: بیش از 600 شهرداری در سراسر کشور با سرپرست اداره می‌شوند و در استان کهگیلویه و بویراحمد چندین شهر دچار چنین وضعیتی نامطلوب هستند که لازم است شوراها با حساسیت در مورد این موضوع اجازه کندشدن خدمات شهری را به مردم ندهند.
مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد این وضعیت را از ایرادهای اساسی شوراها برشمرد.
 سهمگین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز شوراها از جناح بندی‌ها و انگیزه‌های حزبی و گروهی خاطرنشان کرد: شوراها از زد و بندهای قومی، قبیله‌ای، شخصی و طایف‌ای به منظور دادن خدمات مطلوب‌تر به شهروندان خود پرهیز کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول