اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

اطلاعیه انجمن دیابت ایران به مناسبت بازگشایی مدارس

دانش‌آموزان دیابتی مجاز به خوردن و نوشیدن مواد قندی در کلاس درس باشند

خبرگزاری فارس: انجمن دیابت ایران به مناسبت بازگشایی مدارس، طی اطلاعیه‌ای با یادآوری شرایط دانش آموزان دیابتی، خواستار مجاز بودن این دانش آموزان در نوشیدن و خوردن مواد قندی لازم در کلاس درس شد.

دانش‌آموزان دیابتی مجاز به خوردن و نوشیدن مواد قندی در کلاس درس باشند
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن دیابت ایران، در اطلاعیه این انجمن به مناسبت بازگشایی مدارس آمده است: نتایج مطالعات انجام شده نشان داده است که استعداد، فراگیری و سایر توانایی‌های دانش‌آموزان دیابتی با سایر دانش‌آموزان هیچ تفاوتی ندارد اما زندگی مبتلایان به دیابت به دلیل بیماری و وجود دستورات درمانی، از محدودیت‌ خاص خود برخوردار است و اگر اولیای مدارس و دانش‌آموزان اطلاعات کافی در مورد دیابت داشته باشند، شرایط برای دانش‌آموزان دیابتی‌ مناسب‌تر می‌شود.

این اطلاعیه با یادآوری شرایط دانش آموزان دیابتی که نیاز به حمایت‌های ویژه دارند، تصریح می‌کند: لازم است به دانش‌آموز دیابتی، در هر زمان حتی در کلاس درس اجازه داده شود تا قند خون خود را تست کند و گاه نیاز است معلم برای ثبت نتیجه تست به او کمک کند همچنین در صورت کاهش قند خون دانش آموز دیابتی باید به وی اجازه نوشیدن و خوردن مواد غذایی لازم حتی حین ارائه درس در کلاس داده شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: اولیای مدارس و معلمان به ویژه معلم ورزش باید از علائم "هیپوگلیسمی (تشنج) و چگونگی درمان آن مطلع باشند و بدانند مواد قندی سریع‌الجذب در کجا نگهداری می‌شود و به چه شکل باید در اختیار فرد دیابتی قرار گیرد علاوه بر این دانش‌آموز دیابتی هنگام تزریق انسولین باید اجازه تماس با منزل را داشته باشد تا درمان وی بدون هر گونه اشتباهی دنبال شود و هرگز یک دانش‌آموز دیابتی در وضعیت "هیپوگلیسمی" به تنهایی به منزل فرستاده نشود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در صورت بروز هیپوگلیسمی شدید و در دسترس نداشتن آمپول "گلوکاگن"، باید دانش آموز دیابتی فوراً به نزدیک‌ترین مرکز پزشکی رسانده شود و حتماً به علائم هیپوگلیسمی (قند خون پایین) و هایپرگلیسمی (قند خون بالا) در دانش‌آموزان دیابتی توجه شود.
 
معلمان و به طور کلی تمام اشخاصی که با دانش آموزان دیابتی ارتباط نزدیک دارند، لازم است در دوره‌های آموزشی دیابت شرکت کنند تا به موقع بتوانند به دانش‌آموزان دیابتی یاری رسانند.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول