اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماه تابستان سال‌جاری صورت گرفت؛

غربال‌گری سطح سواد مددجویان کمیته امداد زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در سه ماه تابستان سال‌جاری مددجویان کم‌سواد و بی‌سواد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان غربال‌گری شده‌اند.

غربال‌گری سطح سواد مددجویان کمیته امداد زنجان
پیمان چتر نور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در تابستان سال‌جاری همه پرونده‌های مددجویان بی‌سواد و کم‌سواد زیر پوشش این نهاد مورد بررسی قرار گرفته و افراد واجد شرایط به نهضت سوادآموزی معرفی شده‌اند.
 وی خاطر نشان کرد: این اقدام در راستای ریشه‌کنی بی سوادی در بین خانواده‌های زیر پوشش این نهاد در قالب طرح نظام جامع آموزشی و تربیتی بوده است.
سرپرست اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه تعداد 496 نفر از مددجویان به نهضت سوادآموزی استان معرفی شده و تعداد 296 نفر از این افراد موفق به کسب مدرک شده‌اند.
وی یادآور شد: مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در کنار توانمندسازی مددجویان از نظر مالی به توانمندی این افراد از نظر تحصیلی نیز پرداخته و در این زمینه اقدامات بسیاری را انجام داده است.
چتر نور همچنین از فعالیت کانون‌های موقت و کانون‌های جوانان پیرو ولایت در استان خبر داد و گفت: بیش از هفت کانون موقت و 13 کانون جوانان پیرو ولایت که متشکل از خواهران و برادران است در استان فعالیت دارند.
وی یادآور شد: در این کانون‌ها فعالیت‌های مختلفی به منظور آشنایی بیشتر جوانان با ائمه معصومان (ع) صورت گرفته است.
سرپرست اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به برگزاری کلاس‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: این فعالیت‌ها با همکاری معاونت اشتغال و خودکفایی و اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان انجام شده است.
وی همچنین از برگزاری کلاس‌های نقاشی، طراحی و خطاطی توسط کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) استان زنجان برای مددجویان این نهاد خبر داد و تصریح کرد: شنا، کوهنوردی و والیبال نیز از دیگر کلاس‌های برگزار شده توسط این نهاد برای مددجویان بوده است.
چتر نور در ادامه همچنین از ارائه خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) برای دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش این نهاد خبر داد و افزود: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان 6 هزار و 500 دانش‌آموز را زیر پوشش خود قرار داده است.
وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 950 دانشجو زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان هستند، اضافه کرد: کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان و دانش‌آموزان در قالب کمک هزینه شهریه، کمک هزینه کلاس‌های تقویتی و کلاس‌های کنکور به این افراد ارائه می‌شود.
سرپرست اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری توسط اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اظهار داشت: این کلاس‌ها در رشته‌های مختلف از قبیل نقاشی، خطاطی در زمینه هنری ارائه شده است.
وی طرح نظام جامع آموزشی تربیتی را از دیگر طرح‌هایی برشمرد که توسط این نهاد انجام شده و در طول اجرای این طرح مشاوران با حضور در خانه مددجویان آموزش‌های مشاوره‌ای مورد نیاز را به آنها می‌دهند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول