اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تأکید کرد:

لزوم برنامه‌ریزی برای خروج دانش‌آموزان از فضای محفوظات‌

خبرگزاری فارس: مشاور عالی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور بر لزوم خروج دانش‌آموزان از فضای محفوظات‌مداری صرف تأکید کرد.

لزوم برنامه‌ریزی برای خروج دانش‌آموزان از فضای محفوظات‌
سیدحسن سیدابراهیم در حاشیه افتتاح مدرسه هوشمند علمی آینده‌سازان در همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: مأموریت اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تربیت نیرو و نیروسازی برای اداره آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار کارهای تربیتی و پرورشی است که در اتحادیه صورت می‌پذیرد.
وی بیان کرد: از سال‌های قبل به این نتیجه رسیدیم که باید در جنبه‌های علمی و درسی، دانش‌آموزان باید به خوبی تقویت شده تا در آینده با دو بال تخصص و تعهد بتوانند در راستای اداره کشور و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی مفید باشند.
مشاور عالی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور گفت: در راستای ارتقای جنبه‌های عمیق علمی و تخصصی دانش‌آموزان، مؤسسه آینده‌سازان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی همواره برنامه‌های متنوعی از جمله کلاس‌های تقویتی، کنکور و ... داشته و دارد.
وی افزود: در سال‌های اخیر بنا بر توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری در باب جنبش نرم‌افزاری و نهضت تولید علم و استقلال علمی کشور داشتند، نتیجه گرفتیم که باید برنامه‌ها را به سمتی ببریم که بیشتر به خلاقیت و شکوفایی دانش‌آموزان منتهی شود.
سیدابراهیم با تأکید بر لزوم خروج دانش‌آموزان از فضای محفوظات‌مداری صرف، عنوان کرد: هم‌راستا با این مهم، از سال گذشته سعی کردیم برنامه‌هایی را تدوین و طراحی کنیم که بر خلاقیت‌های دانش‌آموزان تکیه داشته باشد و در همین زمینه جشنواره «طلوع استقلال علمی کشور» برای نخستین بار از دهه فجر آغاز شد که اختتامیه آن نیز در اردیبهشت‌ ماه بود.
به گفته وی، دومین جشنواره «طلوع استقلال علمی کشور» در سال تحصیلی جدید نیز با رویکردهای جدید علمی نوآوری برگزار می‌شود.
مشاور عالی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور افزود: در جشنواره «طلوع استقلال علمی کشور» رشته‌هایی مثل کاوش‌گران (در باب اختراعات و ابتکارات)، ایده‌پردازان، فناوران (در باب تولیدات چندرسانه‌ای پژوهشگران)، مقالات علمی تحلیلگران( نقد کتب درسی) مطرح است که دانش‌آموزان را از فضای صرفاً اکتفا به فضای درسی خارج کرده و سبب می‌شود که نبوغ و خلاقیت‌های خود را به خوبی ارائه کنند.
وی خاطرنشان کرد: به صورت نمونه و برای اینکه به صورت مجازی بتوانیم خدمات را سریعتر و وسیع‌تر در کل کشور ارائه کنیم از ابتدای سال جاری پروتال ملی آینده‌سازان به نشانی www.ayandehsazan.org راه‌اندازی شده که به خوبی قابل دسترسی و استفاده است.
سیدابراهیم ادامه داد: پروتال ملی آینده‌سازان نیز هم به مسائل درسی و هم مواردی که می‌تواند در خلاقیت و ابتکار دانش‌آموزان مؤثر باشد توجه کرده است و در راه‌اندازی آن هدف این بوده که هویت ملی و دینی دانش‌آموزان را نیز تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی و توسعه مدارس هوشمند از سال گذشته آغاز شده است، گفت: این واقعیت انکارناپذیری است که طبیعتاً ارائه خدمات جامع‌تر و کامل‌تری در هر حوزه‌ای از جمله در عرصه آموزش و پرورش، هزینه‌های بیشتری را نیز می‌طلبد که انتظار می‌رود که بخشی از این کمک و همراهی را اولیا انجام دهند.
مشاور عالی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور اذعان داشت: واقعیتی که در کشور با آن مواجه هستیم خود نظام رسمی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش است که در سال‌های اخیر بر اساس طرح تحول بنیادین و تأکیدات جدی که مقام معظم رهبری در عرصه جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم گام برمی‌دارد.
وی افزود: بر اساس حرکتی که در راستای هوشمندسازی مدارس به خصوص در دبیرستان‌ها و مقطع متوسطه آغاز شده تجهیز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نیز تأمین وسایل آموزشی جدید نیز در راستای‌ استفاده از فضاهای مجازی و هوشمند فراهم شده است.
سیدابراهیم در پایان یادآور شد: حدود 140 هزار مدرسه در سراسر کشور وجود دارد فرآیند هوشمندسازی آنها ممکن است زمان بیشتری را طی بکند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول