اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

ساماندهی 300 مدرسه اردبیل در شیفت صبح

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 300 مدرسه اردبیل از شیفت بعد از ظهر به صبح انتقال داده شده‌اند.

ساماندهی 300 مدرسه اردبیل در شیفت صبح
احمد محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل بحث تعطیلی روزهای پنج‌شنبه و تک شیفته شدن مدارس را از مباحث عمده و مهم آموزش و پرورش عنوان کرد.
وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و درس ملی تصمیم گرفته شد ساماندهی ساعات درسی و آموزشی با هدف تقلیل ساعات آموزشی  وافزایش ساعات پرورشی انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: در سال تحصیلی جدید تقویم آموزشی مناسب برای تمام نواحی و مناطق آموزشی تهیه شده به طوری که دانش‌آموزان و معلمان از آغاز سال تحصیلی تا پایان شهریور ماه از زمان‌بندی تدریس، امتحانات و برخی دیگر از تحولات آموزشی و پرورشی آگاه هستند.
محمودزاده خاطرنشان کرد: امسال سعی کردیم 300 مدرسه را از شیفت بعد از ظهر به صبح انتقال دهیم تا فضای آموزشی و پرورشی بیشتری در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.
این مسئول بیان داشت: در کنار این اقدام 90 درصد مدارس ابتدایی به صورت شیفت صبح هستند و با افتتاح پروژه‌های جدید آموزشی تا پایان امسال 10 درصد باقیمانده را به شیفت صبح تبدیل وضعیت می‌دهیم.
وی گفت: 100 درصد مدارس ابتدایی در روزهای پنج‌شنبه تعطیل خواهد بود که برای ایام تعطیل اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان خواهیم کرد.
این مسئول ادامه داد: در مقطع راهنمایی در 60 درصد مدارس تک شیفت و 40 درصد باقیمانده دو شیفت چرخشی خواهد بود که دراین مقطع 60 درصد مدارس استان پنج‌‌شنبه‌‌ها تعطیل خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ابراز داشت: ‌در مقطع متوسطه نیز 60 درصد کلاس‌ها تک شیفت و 40 درصد دو شیفت چرخشی است که حدود 60 درصد این مدارس نیز در روزهای پنج‌شنبه تعطیل است.
محمودزاده بیان داشت: در هنرستان‌ها نیز سعی شده 50 درصد شیفت مدارس به صورت صبح اداره شده و در تمامی هنرستان‌ها تعطیلی پنج‌شنبه را شاهد خواهیم بود.
 وی با یادآوری این که هیچ استاد دانشگاه و حوزه 6 روز کامل را تدریس نکرده و سر کلاس حاضر نمی‌شود، گفت: ‌با این فضای مناسب سعی کردیم در شیفت‌های بعد از ظهر و پنج‌شنبه‌ها دوره‌های آموزش و ضمن خدمت برگزار کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول