اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام ‌آموزش‌ و پروش خراسان‌ رضوی:

82.5 درصد مدارس خراسان رضوی در شیفت صبح ثابت شده‌اند‌

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام اداره‌کل ‌آموزش‌ و پروش خراسان ‌رضوی گفت: تاکنون82.5 درصد از مدارس استان در شیفت صبح ثابت شده‌اند که اجرای این امر در مشهد با توجه به تعداد بالای مدارس کمی مشکل است.

82.5 درصد مدارس خراسان رضوی در شیفت صبح ثابت شده‌اند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدجواد غلامی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد در محل فرمانداری اظهار داشت: امروز ماموریت اصلی آموزش ‌و پرورش پیگیری نگاه رهبر در مورد آموزش ‌و پرورش است چرا که ایشان تحول را از مسئولان آموزش ‌و پرورش خواستار شدند.
وی افزود: از آنجا که نظام ما یک نظام ولایتی است این مسئولیت بر عهده تمام دستگاه‌های اجرایی است و از حدود یک میلیون 107هزار دانش‌آموز استان 50درصد آن‌ها در مشهد هستند و این یک مسئولیت سنگینی را برای همه ایجاد می‌کند.
غلامی بیان داشت: تاثیر جنگ نرم بیش از جنگ‌های گذشته بشریت است و امروزه وارد دوره چهارم جنگ‌ها شده‌ایم که این جنگ حمله به ارزش‌ها و اعتقادات طرف مقابل است که این امر در صلح هم اتفاق می‌افتد و در این زمینه دستگا‌های تعلیم‌ و تربیت ماموریت‌های متفاوتی دارند.
وی گفت: مدارس باید به کانون علم و انسان‌سازی تبدیل شوند و امروزه در استان خراسان رضوی فضا برای تعلیم ‌و تربیت فراهم است.
غلامی ادامه داد: تاکنون 82.5 درصد از مدارس استان در شیفت صبح ثابت شده‌اند که اجرای این امر در مشهد با توجه به تعداد بالای مدارس کمی مشکل است و در نوبت عصر مدارس تعطیل نمی‌شود بلکه کلاس‌های فوق‌برنامه مانند قرآن و ورزش تشکیل می‌شود.
وی در مورد تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه گفت: مدارس ابتدایی به طور قطع در روزهای پنج‌شنبه تعطیل هستند و مدارس متوسطه و راهنمایی با توجه به کم‌نشدن ساعات تحصیل بستگی به سیاست‌های مدیران مدارس دارد.
وی نگاه مسئولان به سیستم آموزش ‌و پرورش را بسیار مهم دانست و افزود: این نگاه از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به تلاقی پروژه مهر با هفته دفاع ‌‌مقدس ضروری است که ارزش‌های دفاع ‌مقدس به صورت شایسته به دانش‌آموزان منتقل شود.
همچنین معاون درآمدهای مالیاتی اداره‌کل مالیات استان اظهار داشت: در سال گذشته در بحث وصول مالیات حدود 60 هزار میلیارد ریال وصولی داشتیم که از این رقم 50 هزار میلیارد ریال آن سهم مشهد است.
صابر افزود: در بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز هر ماه 60 میلیارد ریال به حساب شهرداری واریز می‌شود که با توجه به افزایش حاشیه‌نشینی باید عوارض بیشتری به شهرداری تعلق گیرد.
وی بیان داشت: حاشیه شهر یکی از مشکلات امور مالیاتی است که 20تا 30درصد از کارگاه‌های شهر مشهد بدون داشتن پروانه کسب به دلیل پایین بودن هزینه اجراه‌بها در مناطق حاشیه‌نشین مستقر هستند.
وی ادامه داد: این مناطق بدون رعایت موارد بهداشتی و دادن مالیات مشغول به فعالیت هستند که باید شناسایی و ساماندهی شوند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول