اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

12 هزار مدرسه تک شیفته شدند/مشکلات آموزش و پرورش در مدیریت بود

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: در 6 ماهه اول امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از 12 هزار مدرسه از نوبت بعد از ظهر به نوبت قبل از ظهر ارتقا داده شدند.

12 هزار مدرسه تک شیفته شدند/مشکلات آموزش و پرورش در مدیریت بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدرضا حاجی‌‌بابایی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در دیداری که با روسا و معاونین آموزش و پرورش استان داشتیم گزارش خوبی از پیشرفت‌ها و رشد در تمام حوزه‌ها ارائه شد به طوری که ما در این استان با یک جهش 75 درصدی مواجه هستیم.
وی با یادآوری اینکه در بخش آموزشی، 12 هزار مهندس برای هنرستان‌ها جذب شده است، گفت: در سال تحصیلی جدید نیز 6 هزار مهندس به این تعداد افزوده شده است.
حاجی‌بابایی اضافه کرد: این افزایش نیرو در هنرستان‌ها به تقویت و ارتقای کیفیت تحصیلی و تخصصی کردن آموزش‌ها متناسب با نیازهای جامعه کمک می‌کند.
وی اضافه کرد: مهر ماه امسال در آموزش و پروش سال تحصیلی متفاوت‌تری خواهد بود به طوری که اجرای تک شیفته کردن مدارس در اولویت کار قرار دارد و با این حرکت، انقلابی در آموزش و پرورش رخ می‌دهد.
وی بیان داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا هیچ مدرسه‌ای در شیفت بعد از ظهر قرار نگیرد چرا که معتقدیم شیفت بعد از ظهر ظلم به دانش‌آموزان است و هر کس این کار را بکند نخستین مسئول آن آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همه دست به دست هم دادیم تا این مشکل برطرف شود که نتیجه آن را مردم استان در سال‌های آینده مشاهده می‌کنند.
وی از ساماندهی ساعات فضاهای آموزشی کلاس‌های درس، برپایی کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان و همچنین برپایی کلاس‌های فرهنگی و قرآنی در آموزش و پرورش خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود به طراحی‌ها و شیوه‌های جدید مدرسه‌سازی در کشور اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش مصمم است تا تمام مدارس را در اختیار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی قرار دهد.
این مسئول بیان داشت: با ساماندهی فضاهای آموزشی به این نتیجه رسیدیم که 70 درصد مشکلات ما مربوط به مدارس نبوده بلکه در بخش مدیریت مشکلاتی را داشتیم که به سرعت آن را ترمیم می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ‌سال تحصیلی جدید سال تحول در مدرسه‌سازی کشور است به طوری که برای استان اردبیل از محل اعتبارات ملی 17 میلیارد تومان در نظر گرفتیم که این اعتبار در کنار بودجه استانی به همین میزان می‌تواند مسبب حرکتی عظیم در تجهیز مناطق و نوسازی مدارس باشد.
حاجی‌بابایی با ابراز خرسندی از تجهیز 300 مدرسه استان اردبیل به امکانات مدرن و هوشمند ابراز داشت: این کار را به حدی پیش می‌بریم تا مشکل اساسی ما در این حوزه برطرف شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول