اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخشش هنرمند استان مرکزی در جشنواره تسلیم

خبرگزاری فارس: امیر قادری از هنرمندان فعال خانه عکاسان حوزه هنری استان مرکزی در جشنواره ملی تسلیم موفق به کسب رتبه دوم عکاسی شد.

درخشش هنرمند استان مرکزی در جشنواره تسلیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان مرکزی، این جشنواره با موضوع نماز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد. 
آثار عکاسی هنرمندان آزاده امیری و مهرداد شریفی از دیگر هنرمندان حوزه هنری استان مرکزی نیز به نمایشگاه جشنواره ملی عکس ایران و آثار هنرمندان علی صاحب الزمانی، سیدحسین موسوی، امید جعفرنژاد و سیدرضا مقصودی نیز به دو جشنواره ملی نان و اسب راه یافته‌ است.
روابط عمومی حوزه هنری استان مرکزی همچنین از برگزاری نشست مقدماتی هنر بازیافت در اراک خبر داد.
بر اساس این گزارش به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان مرکزی نشست تخصصی مقدماتی هنر بازیافت در محل حوزه هنری استان مرکزی با حضور تنی چند از علاقمندان و هنرمندان هنرهای تجسمی استان برگزار شد.
در این نشست هنرمندان محمود مکتبی و طاهره گودرزی از هنرمندان فعال هنر بازیافت در ایران و جهان برای حاضرین سخنرانی کردند.
هنر بازیافت recycleart یا هنر زباله، هنری است شکل یافته از زباله‌ها و پسماندهای زندگی شهری، ساختار این آثار از مواد مصرف شده زباله‌های صنعتی، فلزات، چوب‌های دست دوم و ... به وجود می‌آید که این مواد به صورت مجسمه‌ها و نقاشی‌ها و چیدمان‌های بازیافتی و کارهای تعاملی و تلفیقی و میان رشته‌ای خلق می‌شود.
هنر بازیافت نه با این اصطلاح بلکه به صورت بی‌نام و نشان قدمت زیادی دارد تا جایی که نمونه‌هایی از آن را در کشور می توان مثال زد.
 چهل تکه‌هایی که مادر بزرگ‌ها از کنار هم دوختن تکه پارچه‌های دور ریز ایجاد شده‌اند، همچنین ساخت ساک‌ها با پوسته ساندیس از این نمونه‌ها می‌باشند.
تاریخچه این هنر با اصطلاح هنر بازیافت به 1950 بر می‌گردد ولی در ایران نوپا بوده و جشنواره‌ها و برنامه‌های محدودی به آن پرداخته‌اند.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول