اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری فارس تاکید کرد:

مشارکت حداکثری مردم در طرح سرشماری نفوس و مسکن

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری استان فارس گفت: به کارگیری نیرو، سازماندهی، آموزش، پشتیبانی و هزینه‌های بسیاری که دولت متحمل می‌شود زمانی نتیجه‌بخش است که مردم مشارکت حداکثری در اجرای طرح سرشماری را داشته باشند.

مشارکت حداکثری مردم در طرح سرشماری نفوس و مسکن
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی استانداری استان فارس، داوود کشاورز در گردهمایی یکروزه متصدیان روابط عمومی و تبلیغات ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان‌های فارس، با اشاره به اینکه پیشرفت و تعالی جامعه مرهون برنامه‌ریزی صحیح است اظهار داشت: تعریف ما از برنامه‌ریزی صحیح، برنامه‌ریزی مبتنی بر آمار و اطلاعات صحیح است.
وی ضمن بر شمردن روش‌های اخذ آمار و اطلاعات، سرشماری را از مطلوب‌ترین و دقیق‌ترین روش‌های رسیدن به آمار و اطلاعات دقیق و جامع دانست.
کشاورز برقراری عدالت اجتماعی و توزیع صحیح، متعادل و متوازن امکانات و فرصت‌ها را از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای این طرح بزرگ ملی دانست و ابراز داشت: با اطلاع از نحوه توزیع و پراکندگی جمعیت و همچنین مشخص شدن میزان برخورداری و محرومیت‌های هر منطقه، شاخص‌های تعیین کننده در اختیار مدیران و برنامه‌ریزان برای تخصیص و توزیع بهینه اعتبارات و امکانات زیرساختی به مناطق مختلف قرار می‌گیرد.
وی با تاکید بر این که موفقیت این طرح بزرگ ملی بستگی به همکاری و مشارکت مردم دارد، بیان کرد: اگر ما بتوانیم تاثیرات مثبت سرشماری نفوس و مسکن را برای مردم تبیین کنیم به یقین مردم همکاری می‌کنند و این وظیفه شما مسئولان روابط عمومی و تبلیغات سرشماری است.
قائم مقام مدیر اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 90 استان فارس با تقدیر از زحمات مسئولان روابط عمومی و تبلیغات ستاد سرشماری استان فارس، نقش آنان را در موفقیت این طرح بزرگ ملی بسیار تعیین کننده دانست و از آنان خواست فضای این استان را برای انجام یک سرشماری موفق آماده کنند.
کشاورز با اشاره به اجرای موفق طرح جمع‌آوری اطلاعات خانوار برای دریافت یارانه‌ها، گفت: در عین حال اینکه در اجرای این طرح به مردم رجوع نمی‌شد و خود مردم به پایگاه‌های جمع‌آوری اطلاعات رجوع می‌کردند این طرح با درصد بالای موفقیت به انجام رسید و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران اطلاعات بیش از 99 درصد مردم فارس در قالب این طرح جمع‌آوری شد.
وی خاطرنشان کرد: اگر اثرات سرشماری در بالا بردن سطح رفاه اجتماعی برای مردم تبیین شود، به‌حتم طرح سرشماری نیز مانند طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری فارس با تاکید بر اهمیت وظیفه اطلاع‌رسانی که بر عهده متصدیان روابط عمومی و تبلیغات سرشماری قرار گرفته است، تصریح کرد: به کارگیری نیرو، سازماندهی، آموزش، پشتیبانی و هزینه‌های بسیاری که دولت متحمل می‌شود زمانی نتیجه‌بخش است که مردم مشارکت حداکثری در اجرای طرح سرشماری را داشته باشند و این موضوع عمق اهمیت کار متصدیان روابط عمومی و تبلیغات را نشان می‌دهد.
کشاورز همجنین از همکاری فرمانداری شهرستان شیراز در برگزاری گردهمائی یکروزه متصدیان روابط عمومی و تبلیغات ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان‌های فارس تقدیر کرد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول