اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و آموزشی سر‌شماری عمومی نفوس و مسکن 90 استان زنجان:

اطلاعات ارائه شده خانوار‌ها در سرشماری محرمانه است

خبرگزاری فارس: معاون فنی و آموزشی سر‌شماری عمومی نفوس و مسکن 90 استان زنجان گفت: خانوار‌ها اطمینان داشته باشند اطلاعاتی که در سرشماری خانوار‌ها جمع‌آوری می‌شود، محرمانه می‌ماند.

اطلاعات ارائه شده خانوار‌ها در سرشماری محرمانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج امینی شامگاه یکشنبه در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان زنجان اظهار داشت: در این سرشماری اطلاعات نفوس با تمام ویژگی‌ها و مسکن جمع‌آوری می‌شود.
وی با بیان اینکه بهترین زمان سرشماری در آبان ماه است، ادامه داد: در این زمان تحرک جمعیتی به کمترین مقدار خود می‌رسد.
معاون فنی و آموزشی سر‌شماری عمومی نفوس و مسکن 90 استان زنجان با اشاره به اینکه سرشماری سال 90 به عنوان هفتمین سرشماری کشور و چهارمین سرشماری بعد از انقلاب انجام می‌شود، تصریح کرد: برای نخستین بار در این سرشماری کد ملی مبنای عمل است و خانوار‌ها باید کد ملی اعضای خانوار خود را آماده کرده و در دسترس داشته باشد.
وی با بیان اینکه در روستاها علاوه بر ویژگی‌های نفوس و مسکن اطلاعاتی درباره خود آبادی‌ها نیز از اعضای شورای اسلامی و دهیاران جمع‌آوری می‌شود، افزود: حدود 30 تا 40 سئوال در مورد ویژگی آبادی از شوراها و دهیاران پرسیده می‌شود.
امینی با اشاره به اینکه این سئوالات شامل امکانات و ظرفیت‌های آبادی‌ها است، یادآور شد: دهیاران مطمئن شوند که کسی در این سرشماری جا نماند و سرشماری در روستا به طور کامل انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: در شهرها سرشماری به صورت نقشه و بلوک بندی انجام می‌شود اما این امکان در روستاها امکان ندارد.
معاون فنی و آموزشی سر‌شماری عمومی نفوس و مسکن 90 استان زنجان با اشاره به اینکه 60 سئوال از خانوار‌ها در این سرشماری پرسیده می‌شود، ابراز داشت: از دهیاران درخواست داریم با ماموران سرشماری همکاری لازم را داشته باشند.
وی تصریح کرد: دهیاران در روستاها در مورد سرشماری اطلاع رسانی کنند به ویژه زمانی که مامور سرشماری مراجعه می‌کند در منزل حضور داشته باشند.
امینی با بیان اینکه به خانوار‌ها اطمینان داده شود که اطلاعاتی از آنها گرفته می‌شود به صورت محرمانه باقی می‌ماند، ادامه داد: در سر‌شماری مهمترین مسئله به دست آمدن میزان جمعیت کشور است.
وی افزود: بسته‌های تبلیغاتی به زودی به روستاها ارسال می‌شود که دهیاران در این زمینه همکاری کنند.
معاون فنی و آموزشی سر‌شماری عمومی نفوس و مسکن 90 استان زنجان با اشاره به اینکه دهیاران خانوارها را ترغیب کنند تا به سئوالات ماموران سرشماری پاسخ درست دهند،‌ گفت: پر کردن فرم سرشماری 20 دقیقه طول می‌کشد.
وی یادآور شد: 16 تا 28 مهر ماه آموزش ماموران آمار برگزار می‌شود
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول