اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست آسیب‌شناسی مسئله حجاب مطرح شد؛

جلوگیری از ورود محصولات ضد فرهنگی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس یاوران نماز بابل گفت: برای پاکسازی جامعه از نابسامانی‌های اجتماعی و فرهنگی، از ورود محصولات ضد فرهنگی در کشور باید جلوگیری شود.

جلوگیری از ورود محصولات ضد فرهنگی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمد اکبرزاده روشن شامگاه یکشنبه در نشست آسیب‌شناسی حجاب و رفع مشکلات بد‌حجابی در جامعه اظهار داشت: نوع برخورد ما با مسئله حجاب و نحوه امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند بسیار تاثیرگذار در مخاطب باشد بر این اساس لازم است شیوه بیان ما توام با متانت و عطوفت انجام گیرد و از هرگونه خشم و برخورد فیزیکی جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: مسئله عفاف و حجاب در کشور ما حالت بحرانی به خود گرفته و آمار بزهکاری و طلاق بسیار گسترش یافته و جامعه از مدینه فاضله فاصله گرفته است.
رئیس یاوران نماز بابل بیان داشت: جامعه باید نسبت به اهمیت و لزوم مسئله حجاب آگاهی کافی پیدا کند و این آگاهی نیز باید توام با ایمان باشد، زیرا برخی مواقع عمل نکردن به آموزه‌های دینی مشکل اساسی ما در زمینه حجاب بوده و آگاهی داشتن می‌تواند ایمان، یقین و عمل را به دنبال داشته و نتیجه مورد نظر به ثمر بنشیند.
اکبرزاده روشن تصریح کرد: نقش حکومت و اجتماع را نباید نادیده گرفت، باید شرایط جامعه را متناسب با عقاید اسلامی هماهنگ کرد و جلوی ورود محصولات ضدفرهنگی که موجب تهاجم فرهنگی شده و زمینه تقویت جنگ نرم را افزایش می‌دهند گرفته و کنترل شود.
وی با اشاره به اینکه شرایط ضد ارزشی در جامعه ما توسط دشمن به صورت افزایش ماهواره و پخش برنامه‌های ضدارزشی فراهم شده، تصریح کرد: انسان برای بدشدن به الگو و برنامه خاصی نیاز ندارد بلکه مهم این است که برای خوب شدن باید زحمت کشید و با وجود تمام مسائل ضد ارزشی موجود در جامعه با آگاهی و تلاش راه درست را انتخاب کند.
رئیس یاوران نماز بابل بیان داشت: ما درصدد اصلاح محیط اطراف و خانواده خود هستیم تا بتوانیم در جامعه تاثیرگذار باشیم و از آنجایی که مردم ایران مردمی آگاه و متدین هستند به خوبی در مقابل این معضل ایستادگی کرده و تن به مسائل ضدارزشی نداده و گام‌های اساسی در این مورد برمی‌دارند.
اکبرزاده چاپ مجلات، ایجاد جلسات همفکری درباره حجاب و عفاف و آموزش لازم در این باره را راهکار مناسب برای برطرف کردن این معضل برشمرد.
 
* باید حجاب برای بچه‌های ابتدایی نهادینه شود
مدیر مجتمع آموزشی حضرت ولی عصر(عج) بابل نیز اظهار داشت: در مسئله حجاب با کسانی مواجه می‌شویم که فردی مقید و پایبند به اصول مذهبی و باورهای دینی بوده، ولی از لحاظ حجاب دچار مشکل هستند و رعایت حجاب کامل را نشانه خشک مذهبی می‌دانند، اینها کسانی هستند که همه ارکان دینی را به طور متوازن نیاموختند و تنها در بعضی از شاخه‌های ارزشی موفق شدند و حجاب جزء باورهای آنها نشده است.
رحمان محمودیان با اشاره به اینکه چادر رکن اصلی حجاب است، گفت: نباید درباره مسئله حجاب به حد وسط مسئله اکتفا کرد بلکه باید به‌طور کامل و اساسی در جامعه اجرا شود و باید به جامعه آموخت که تنها چادر حجاب کامل بوده و چیزی نمی‌تواند جایگزین آن باشد.
وی ادامه داد: وظیفه ما آگاه کردن اشخاص است و باید در این زمینه هم مربیان مدارس و هم خانواده‌ها آموزش لازم را ببینند و ضروری است ابتدا از بچه‌های دبستانی شروع کنیم چون تا دبستان ما اصلاح نشود جامعه ما اصلاح نخواهد شد.
محمودیان تصریح کرد: باید مسئله حجاب برای بچه‌های دبستانی ما به صورت باور نهادینه شود و بین خانواده و مدرسه اتحاد عقیدتی به وجود آید.
این مسئول یادآور شد: ما درباره مسئله حجاب نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت داشته و برای 20 سال آینده برنامه‌ریزی کنیم، ابتدا باید در محدوده خود و خانواده خود به اصلاح حجاب بپردازیم تا بتوانیم در سطح وسیع‌ترموجب اصلاح جامعه شویم.
محمودیان اضافه کرد: تنها راه حل ممکن برای رفع مشکل حجاب در جامعه توجه به بچه‌های دبستانی و در کنار آن توجه به کار تبلیغی و فرهنگی است.
 
* ماهواره و اینترنت فاصله بین خانواده و فرزند را افزایش داده است
مسئول کتابخانه مشارکتی امامزاده یحیی بابل نیز ابراز داشت: در مسئله حجاب باید به این موضوع توجه داشت که نقش خانواده بسیار تاثیرگذار است و امروزه مشکلات زیادی نشات گرفته از خانواده‌ها است و بچه‌ها خانواده خود را قبول نداشته و درک متقابلی از هم ندارند.
مهدی معتقدی افزود: این فاصله‌ها با ورود ماهواره و اینترنت بسیار افزایش یافته به طوری که بچه‌ها در ارتباط با محیط بیرون و تماس با دوستان در رویارویی با مسائل دچار مشکل شده و قادر نخواهند بود درک متقابلی از محیط داشته و خود را با خانواده و محیط به طور متوازن هماهنگ کنند.
وی عنوان کرد: در چنین شرایط حساس وجود رفتار توام با عطوفت و نرمی می‌تواند برای آینده فرزندان تاثیرگذار باشد و در صورت هرگونه خشونتی از جانب والدین باعث فاصله بیشتر در فرزندان می‌شود.
معتقدی تصریح کرد: می‌توان با برگزاری همایش‌ها و جلساتی تحت عنوان حجاب و عفاف و اردوهایی در این زمینه در سنین مختلف این مسئله را برای آنها نهادینه کرد.
این مسئول آشنایی جوانان با انقلاب و دفاع مقدس را مهم‌ترین موضوع  دانست و بیان داشت: امروزه جوانان ما با انقلاب و دفاع مقدس، ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان ما آشنایی ندارند و این باعث فاصله بین آنها و ارزش‌های اسلامی شده، برگزاری مجالس و همایش‌هایی درباره اقدامات جوانمردانه‌ای که شهدا ما برای حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی انجام دادند می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
معتقدی یادآور شد: در خانواده‌ها بحث صداقت بسیار کمرنگ شده است و والدین نیز نسبت به فرزندان خود اعتماد کامل نداشته و اقدام به کنترل شدید می‌کنند که این کنترل بی‌حد و حصر باعث فاصله بین فرزندان و والدین می‌شود.
 
* مشاوران مدارس از بین افراد متخصص و ماهر انتخاب شوند
معاون پژوهشی دبیرستان ایثارگران شهید چمران بابل نیز گفت: در مسئله حجاب نقش صدا و سیما را نباید نادیده گرفت، زیرا پخش فیلم‌های غیرمجاز در بین خانواده‌ها جامعه را دچار مشکل کرده است.
علی عبدی افزود: نقش انجمن و اولیا مدارس اگر به نحو شایسته عمل کنند و در جلساتی که تشکیل می‌شود به این موضوع بپردازند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی متذکر شد: انجمن و اولیا مدارس به مشاوره و اولیا درآمده و به بحث اخلاقی توجه نمی‌کنند و محور دغدغه‌های خود را به امر آموزش بچه‌ها سوق داده، این در حالی است که بسیاری از مشاوران ما خود نیاز به مشاوره دارند، برای رفع این مشکل باید مشاوران قوی در این باره به‌کار گرفته شود.
عبدی نبود محصولات فرهنگی برای مدارس را از دیگر مشکلات دانست و اذعان داشت: لازم است در این زمینه فیلم‌های مناسبی ساخته شود و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول