اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار یزد:

حجاب پیشینه‌ای قبل از اسلام دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار یزد با اشاره به اهمیت حجاب در میان اقوام مختلف ایرانی گفت: حجاب در ایران پیشینه‌ای قبل از اسلام دارد.

حجاب پیشینه‌ای قبل از اسلام دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عزیزالله سیفی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ترویج عفاف و حجاب اظهار داشت: حجاب از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی است.
وی با اشاره به نقش حجاب و عفاف در سلامت جامعه خاطرنشان کرد: باید با اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف از تهاجمات فرهنگی غربی جلوگیری کرد.
سیفی با اشاره به اینکه حجاب پیام‌آور حریت و آزادگی است، عنوان کرد: فردی که با آزادی و آزادگی برای خویش پوششی را برگزیند و به آن احترام گذاشته و آن را مقدس می‌پندارد، به یقین حریت در او به اوج رسیده است.
این مسئول ادامه داد: این مطلب دقیقاً مقابل نظر افرادی است که حجاب را نوعی قید و بند دانسته و مانعی برای فعالیت‌های اجتماعی می‌دانند.
فرماندار یزد یادآور شد: ارزش حجاب برای همه مشخص است و زنان نیز حجاب را زیباترین شکل آزادی برای خود می‌دانند همان‌گونه که امام خمینی (ره) فرموده است: «تجربه کنونی فعالیت‌های ضد رژیم شاه نشان داده که زنان بیش از پیش آزادی خود را در پوششی که اسلام می‌گوید، یافته‌اند».
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: موضوع حجاب که از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی است، پیشینه‌ای قبل از ورود اسلام دارد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می‌رسد.
سیفی با تأکید بر اینکه قانون راهکارهای گسترش عفاف و حجاب پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به تمام دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده، اذعان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، سازمان ملی جوانان و ... باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مستمر راهکارها و سیاست‌های کلی این قانون را به اجرا درآورند تا هر روز شاهد گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سطح کشور باشیم.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول