اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

باید با تظاهر به بی‌حجابی برخورد شود‌

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم در پاسخ به نامه‌ای در خصوص ضرورت توجه به مسئله امر به معروف و نهی از منگر اعلام کرد: همه باید بدانند تظاهر به بی‌حجابی که شکستن حریم شرع مقدس و عادی کردن گناه است و جنبه بدآموزی نیز دارد، اشاعه‌ فساد محسوب می‌شود و حکومت باید با آن برخورد کند.

باید با تظاهر به بی‌حجابی برخورد شود‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، متن نامه ارسال شده به محضر آیت‌الله صافی گلپایگانی‌ به شرح زیر است:
احتراماً به استحضار حضرتعالی می‌رساند، با توجه به هجمه‌ فرهنگی بی‌سابقه دشمنان علیه هویت و عزت و تمدن اسلامی، آنچه بیش از پیش لزوم آن آشکار و آشکارتر می‌شود عمل به آیه شریفه «ولتکن منکم أمة یدعون إلى الخیر و یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر» است.
از طرفی روند بدحجابی در جامعه در حال گسترش است. بی‌بند و باری‌های اخلاقی در رسانه‌ها موج می‌زند. اختلاط ‌زن و مرد در دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها به روند انحطاط مذهبی، علمی و صنعتی سرعت بخشیده است و از سویی دیگر، بسیاری از مسلمانان به واجب شرعی خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر عمل نمی‌کنند و آنان که عمل می‌کنند به علت در اقلیت ‌بودن و عدم حمایت از سوی سایرین راه به جایی نمی‌برند و از سویی دیگر، نهادهای رسمی متکفل این امر مهم، آن طور که باید به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.
مرجع عزیز و گرانقدر! آیا وقت آن نرسیده است که مسلمانان، ارگان‌ها و نهادهای مربوطه این آیه را آویزه گوش خود قرار دهند و دست در دست هم، این واجب فراموش‌شده را زنده کنند تا با کمک هم بتوانند ریشه‌های منکرات را در جامعه اسلامی بخشکانند و نیکی‌ها را جایگزین آن کنند.
عاجزانه استدعا داریم توصیه گرانبهای خویش را در باب امر به‌معروف و نهی از منکر مرقوم کنید، امید است مورد عمل قرار بگیرد.
 
پاسخ آیت الله صافی گلپایگانی به این نامه به شرح زیر است:
از توجه و احساس وظیفه‌ شما نسبت به دستورات دینی، تقدیر و تشکر می‌شود. همان‌طوری که مرقوم داشته‌اید متأسفانه خلاف‌ شرع‌‌ و منکرات در جامعه‌ مسلمین رایج شده و موجب فساد اخلاق و انحراف شده است.
در این موقع حساس، تکلیف همه بدون استثناء، رعایت احکام شرع و حلال و حرام دین است و هرکس بر حسب توان خود باید امر به معروف و نهی از منکر نماید تا تدریجاً معروف، منکر نشود و منکر عنوان معروف پیدا نکند. همه باید بدانند تظاهر به بی‌حجابی که شکستن حریم شرع مقدس و عادی‌نمودن گناه است و جنبه بدآموزی نیز دارد، اشاعه‌ فساد محسوب می‌شود و حکومت باید با آن برخورد کند. همچنین اختلاط بین زن و مرد نامحرم به ویژه در ادارات و مراکز علمی، مفاسدی بر آن مترتب است که موجب انحطاط در فراگیری علوم می‌شود.
نهی از منکر وظیفه همه مسلمان‌ها است؛ هرکس باید از خانواده و اطرافیان خود شروع کند و با بیان متین، نهی از منکر کند. مسئولان امر هم که قدرت و توانایی دارند باید طبق وظیفه، اقدام کرده و جلوی منکرات را بگیرند. اینجانب هم کراراً این مفاسد را به اولیاء امور تذکر داده‌ام و باز هم تذکر خواهم داد ان‌شاء الله. خداوند همه را به انجام تکالیف و وظایف شرعی خود موفق بدارد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول