اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

کالای ایرانی با نماد اسلامی عرضه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: کالای ایرانی باید با نماد اسلامی عرضه شود و در اختیار افراد قرار گیرد.

کالای ایرانی با نماد اسلامی عرضه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی عصر امروز در جلسه ستاد صیانت گیلان در جمع روسای اتحادیه‌های صنفی استان به سابقه درخشان اصناف در شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اصناف در قیام مردم مقابل رژیم ستم‌شاهی کارنامه موفقی ارائه دادند و در زمان تبعید امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی از آن حمایت کردند.
وی ادامه داد: اصناف پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمان بحران و مشکلاتی که برای نظام به وجود آمد از جمهوری اسلامی پشتیبانی کردند.
پورعزیزی با تاکید براینکه اصناف از حامیان انقلاب در دوران دفاع مقدس بودند، افزود: اصناف در ایام و مناسبت‌های انقلاب در صحنه حضور دارند و همراه دیگر مسئولان نقش خود را به نحو مطلوب ایفا می‌کنند.
دبیر ستاد صیانت گیلان، اصناف را انسان‌های منصف خواند و تصریح کرد: اصناف در کنار ولایت و رهبری قرار دارند و در صفوف مختلف انقلاب به صورت پر رنگ حضور می‌یابند.
وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی به فکر چاره افتادند و تولید را در کشور انجام می‌دهند.
پورعزیزی عملکرد اصناف در تحریم‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دشمنان از فضای تحریم‌ها عدول نکرده‌اند ضمن اینکه برای استحاله فرهنگی کشور برنامه‌ریزی می‌کند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر مقابله با دشمنان تاکید کرد و بیان داشت: مقابل دشمنان با اقتدار می‌ایستیم و نمی‌گذاریم به نتیجه برسند.
وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند از تمام ابزارها برای ضربه زدن به نظام استفاده کند، متذکر شد: اصناف بسط دهنده فرهنگ اسلامی در واحدهای صنفی هستند.
پورعزیزی خواستار پالایش فضای غیراسلامی در واحدهای صنفی شد و ابراز داشت: کالای ایرانی در جامعه باید با نماد اسلامی عرضه شود و در اختیار افراد قرار گیرد.
دبیر ستاد صیانت گیلان به شناسایی تولید کنندگان کالای با نماد اسلامی اشاره کرد و گفت: طراحان و تولید کنندگان کالاهای با نماد اسلامی حمایت می‌شوند.
وی با اشاره به گسترش فرهنگ پرچم در تمام اصناف، تصریح کرد: از بزرگان هویت‌ساز باید تجلیل شود.
پورعزیزی طراحی نمادهای اسلامی، مفاخر دین و فرهیختگان بر کالا را در گسترش فرهنگ اسلامی تاثیرگذار خواند و اظهار داشت: بخشی از فضای ویترین مغازه‌ها به امر عفاف و حجاب اختصاص یابد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان موضع‌گیری اصناف در مناسبت‌های ملی، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و استکبار ستیزی را مهم توصیف کرد و یادآور شد: اصناف ریشه عمیق مذهبی و معنوی دارند.
وی یکی از ماموریت‌های حوزه اجتماعی استانداری گیلان را صدور مجوز برای سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و اذعان داشت: از نمایشگاه‌ها، دفاتر و واحدهای صنفی گیلان بازدید می‌شود.

*90 درصد پوشاک عرضه شده در جامعه وارداتی است
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی گیلان نیز در این جلسه به 2.5 میلیون واحد صنفی در کشور اشاره کرد و گفت: 605 هزار واحد صنفی بدون پروانه در کشور وجود دارد.
رمضان کامران‌پی با بیان اینکه گیلان 91 هزار واحد صنفی دارای پروانه دارد، افزود: 16 هزار واحد صنفی بدون پروانه در استان فعالیت می‌کنند.
وی بر پلمب واحدهای صنفی بدون پروانه تاکید کرد و یادآور شد: 75 هزار واحد صنفی گیلان دارای پروانه هستند ضمن اینکه 71 هزار واحد صنفی استان در سایت اصناف کشور ثبت‌نام کرده‌اند.
این مسئول با اشاره به اینکه بالغ بر 110 هزار نفر در واحدهای صنفی گیلان فعالیت دارند، اظهار داشت: اصناف در ترویج امر به معروف و نهی از منکر در بازار تلاش می‌کنند.
کامران‌پی به ضربه زدن دشمن به نظام از طریق ابزارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اشاره کرد و اذعان داشت: بیش از 90 درصد پوشاک عرضه شده در جامعه وارداتی است.

*پوشاک سنتی با مد اسلامی حمایت می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این جلسه کسب روزی حلال را شعار اولیه اصناف عنوان کرد و بیان داشت: تربیت افراد باید از سنین پایین و حتی قبل از تولید صورت گیرد.
طیبه بزرگی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است، افزود: این فریضه باید در جامعه احیا شود.
وی خواستار رعایت حقوق دختران جوان در واحدهای تولیدی شد و اظهار داشت: شئون اسلامی در واحدهای تولیدی و اصناف رعایت شود.
مشاور استاندار گیلان در امور بانوان به حمایت تولید کنندگان در راستای لباس‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: از طرح پوشاک سنتی قدیم آمیخته با مد اسلامی امروز جامعه حمایت می‌شود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول