اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم میاندوآب در مجلس:

دولت برای جلوگیری از خروج غیرمجاز کالاها وارد عمل شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس گفت: خروج غیرمجاز بعضی کالاها باید به‌ طور جدی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

دولت برای جلوگیری از خروج غیرمجاز کالاها وارد عمل شود
مهدی عیسی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: متاسفانه کالاهایی که با مشکلات فراوانی به‌ دست آورده‌ایم به‌ طور غیرمجاز از مرزها خارج می‌شوند از این‌ رو باید دولت برای جلوگیری از خروج غیرمجاز کالا وارد عمل شود.
وی با بیان اینکه از درصد خروج غیرمجاز کالا اطلاعی در دست ندارم، افزود: با تعدادی از مسئولان بنا به موقعیت خود ارتباط‌های نزدیکی دارم از این ‌رو دریافته‌ام بعضی کالاها با درصد بالایی از مرزهای کشور به‌ شکل غیرقانونی خارج می‌شوند به‌ طوری که برای کنترل این قبیل اقدامات باید چاره‌اندیشی شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی دست‌‌اندرکارانی که اعم از هوایی و زمینی وظیفه حراست از مناطق مرزی کشورمان را بر عهده دارند باید با حضور یافتن در مناطق مختلف کشور از ثروت ملی به‌ عبارتی کالا و ارزها حفاظت بیشتری به عمل آورند تا بدون کنترل از مرزها خارج نشوند.
وی در ادامه با بیان اینکه فرماندهی مرزبانی جزئی از پیکره فرمانده انتظامی است، بیان کرد: مرزبانان وظیفه حراست از مناطق مرزی بر عهدا دارند ولی متاسفانه با وجود دشوار بودن نوع کار، از نظر رفاهی و  معیشتی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند به‌ طوری که محل خدمت آنها دور از محل سکونت اقشار مختلف مردم و در ارتفاعات قرار دارد بر این ‌اساس حتی رفت‌و‌آمد هم برای آنها دشوار است.
عیسی‌زاده تصریح کرد: جان این افراد به‌ طور جدی در معرض خطر قرار دارد ولی میزان عایدات آنها در مقابل زحماتشان خیلی اندک است، این افراد با یک لحظه چشم بستن بر وجدان خود می‌توانند صاحب ثروت میلیونی شوند ولی همواره با ایمان قلبی در حراست از تمامیت مرزی کشور ثابت قدم هستند بر این ‌اساس دولت باید با در نظر گرفتن این قبیل مسائل به مرزبانان و خانواده‌های آنها در حوزه‌های مختلف رفاهی، خدمات ویژه ارائه دهد.
نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ اظهار داشت: طبیعی است اگر به ‌این موضوع توجه نکنیم در حوزه دیگری شاهد نقص خواهیم بود برای جلوگیری از این اتفاق باید به ‌طور مثال مبلغی به عنوان حق‌الکشف به مرزبانان پرداخت شود تا آنها با اراده‌ای مستحکم‌تر و ثابت‌قدم‌تر از سابق در راستای مبارزه با قاچاقچیان تلاش کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول