اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد:

افزایش ترانزیت کالا از کشور به 12 میلیون تن

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: براساس هدفگذاری انجام گرفته ترانزیت کالا در کشور به 12 میلیون تن در سال می‌رسد.

افزایش ترانزیت کالا از کشور به 12 میلیون تن
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه شهریار افندی‌زاده ظهر امروز در آیین افتتاح فاز نخست طرح جامع پایانه مرزی تمرچین اظهار داشت: میزان ترانزیت کالا در کشور در سال گذشته 9 ممیز 5 میلیون تن بود که این میزان نسبت به سال‌های گذشته 34 درصد افزایش یافته است.
وی پایانه مرزی تمرچین را از پایانه‌های مرزی مهم استان عنوان کرد و افزود: ایران در بحث ترانزیت و ارتباط با سایر کشورها ارتباط خوبی دارد که برای ایجاد روابط تجاری با سایر کشورها اقداماتی انجام داده است.
این مسئول افزود: عراق کشور دوست و برادر است که لازم است حجم تبادلات تجاری را با این کشور افزایش دهیم.
افندی‌زاده گفت: ایران در بحث ترانزیت کالا کشوری حائز اهمیت است و در این راستا کارگروه ترانزیت کالا تلاش کرده روند رو به جلو در بحث افزایش ترانزیت کالا داشته باشد.
وی با تاکید بر تجهیز پایانه‌های مرزی، اظهار داشت: برای این منظور تدابیر مختلفی در نظر گرفته شده است که تجهیز و توسعه پایانه‌ها از آن جمله است.
این مسئول پایانه مرزی تمرچین را از پایانه‌های مهم و حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: این پایانه سبب ایجاد ارتباط بین ایران، سوریه، لبنان، شمال آفریقا، عراق و سواحل مدیترانه را برقرار می‌کند.
افندی‌زاده با بیان اینکه در این میان توسعه راه‌ها حائز اهمیت است، اعلام کرد: 26 هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی در کشور داریم که از این میزان 20 هزار کیلومتر راه ترانزیت است.
وی با بیان اینکه تبدیل راه اصلی به بزرگراه و توسعه شبکه ریلی اهمیت زیادی دارد، گفت: احداث 4 هزار کیلومتر راه را در دستور کار داریم که می‌تواند پل ارتباطی آسیا و اروپا باشد.
این مسئول ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی آذربایجان غربی، این استان در ارتباط تجاری ایران نقش مهمی ایفا می‌کند که نگاه مسئولان به این موضوع بیشتر است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: اشتغال بخشی است که به دنبال توسعه ترانزیت در کشور ایجاد می‌شود و روابط حمل و نقل و توسعه مسائل اقتصادی را سبب می‌شود.
افندی‌زاده توسعه مسائل اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: از طریق اجلاس‌های دو یا چند جانبه در تلاش برای توسعه مسائل اقتصادی هستیم.
وی با اشاره به افتتاح 2 ممیز 7 کیلومتری از راه دسترسی به پایانه مرزی تمرچین، اظهار داشت: امید است 11 کیلومتر از راه پیرانشهر به تمرچین را در 4 باند به اتمام برسانیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول