اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خواستار شد:

مشارکت خیران در ایجاد فضاهای آموزشی

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان خواستار مشارکت بیشتر خیران مدرسه ساز در ایجاد فضاهای آموزشی شد.

مشارکت خیران در ایجاد فضاهای آموزشی
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، مهدی سعادتی ظهر امروز در آیین افتتاح مدرسه فرندخت دو این شهرستان، مدرسه ‌سازی را عشق به خدا و مردم دانست و اظهار داشت: در فضای الهی مدرسه سازی جاذبه‌های معنوی نیتی پاک و خالص در جریان بوده و نوعی حرکت جهادگونه در راه خداوند است.
مقام عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی معیارها را تغییر داده، افزود: کسی که با خداوند معامله می‌کند و خدایی می‌شود و تنها به خاطر رضای باری تعالی تلاش کرده و خود را وقف انقلاب و خداوند می‌کند قابل ستایش و تقدیر است.
وی مدرسه سازی را مقدمه‌ای برای توسعه و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و علمی عنوان کرد و گفت: مدارس انسان‌ها را تربیت و به شکوفایی می‌رساند پس بنابراین باید تلاش کنیم مدارس را مطابق با فرهنگ اسلامی در مسیر شکوفایی و توسعه علمی در کشور هموار کنیم.
استاندار گیلان ابراز داشت: امروز ایران اسلامی به لحاظ علمی و فرهنگی از اقتدار بالایی در جهان برخوردار بوده که با جهاد مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی زمینه را برای اقتدار و سربلندی در جهان فراهم می‌کنیم.
این مسئول مدرسه سازی و ایجاد فضاهای آموزشی توسط خیران مدرسه ساز را باقی‌الصالحات خواند و بیان داشت: مدرسه سازی و هر مکانی که انسان در آن پرورش پیدا می‌کند نوعی عبادت و جهاد در راه خداوند است.
سعادتی ادامه داد: تعلیم و تربیت اسلامی انسان را به زندگی خوب و پاک رهنمون می‌کند که همین مسئله موجب شکوفایی روح الهی می‌شود.
 
* ایجاد خانه عالم در آستارا ضروری است
امام جمعه آستارا نیز در این مراسم بیان داشت: ساختن مدرسه مانند ساخت مسجد از ثواب و ارزش برابری برخوردار بوده و تا زمانی که در این مدارس نام خداوند قرائت می‌شود تمام کسانی که به نحوی در توسعه تعلیم و تربیت نقش داشته‌اند از ثواب و اجر اخروی برخوردار می‌شوند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و قدردانی از خدمات دولت خدمتگزار افزود: پنجمین سفر استاندار گیلان به این شهرستان مرزی نشان از نگاه ویژه استاندار مکتبی به آستارا است که امیدواریم این نگاه ویژه همچنان ادامه داشته باشد.
وی با انتقاد از عدم استفاده مراکز علمی از روحانیون، خواستار استفاده مراکز دانشگاهی و علمی از روحانیون شد و گفت: اگر می‌خواهیم مدارس و دانشگاه‌ها را اسلامی کنیم باید از روحانیون استفاده شود تا فرهنگ اصیل اسلامی به نحو مطلوب توسعه و گسترش یابد.
امام جمعه آستارا توجه و پیگیری استاندار گیلان برای ساخت خانه عالم در این شهرستان را خواستار شد.
مدرسه راهنمایی فرندخت با 9 کلاس درس و زیربنای یک‌ هزار و 400 متر مربع در سه طبقه اعتباری بالغ بر 510 میلیون تومان افتتاح شد.
این مدرسه با مبلغ 200 میلیون تومان از محل کمک‌های خیران مدرسه‌ساز و 310 میلیون تومان از محل اعتبارات تجهیز و نوسازی مدارس کشور به بهره‌برداری رسید.
در حاشیه این مراسم بنر یادبود 15 شهید فرهنگی و دانش‌آموز آستارا رونمایی شد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول